Vi flytter!

Det har vært helt stille på denne bloggen i lang tid. Grunnen er at det har skjedd kjempe store forandringer i livet vårt på kort tid. Den største forandringen blir at vi skal flytte. Etter å ha bodd nesten 10 år omtrent midt i Oslo sentrum, på godt og vondt, skal vi nå flytte til en ny plass. Og siden vi først skal flytte, hadde jeg hadde et ønske om å flytte til et av de nye bolig prosjektene her i hovedstaden. Har vært på mange visninger både i Barcode og på Sørenga. Vi har kikket på leilighet i 15 etasje, 9 etasje og helt nede  i front ved sjøkanten på Sørenga kaien. Det har også vært mange visninger i pøsende regnvær og sterk vind nede ved vannet den siste tiden. Men i dette området ved Operaen er det fremdeles byggeplass, og det vil ta mange år før det er ferdig her. Leilighetene vi så på lå vegg i vegg med gravemaskiner og støyende byggeaktivitet. Det pågår også for fult hver eneste bidige helg … Tror heller ikke det er mange familier som har valgt å bosette seg øverst i høyden i Barcode. Det var faktisk litt småskummelt å kikke ned fra terrassene på toppen her. Sørenga føles også veldig isolert. Særlig på kvelden med lite mennesker i området og dunkel belysning. Usikker på hvordan det er å gå hjem her veldig sent på kvelden? Eller veldig tidlig morgen? Vi brukte langt tid på å gå ut her, selv om det ligger ‘sentralt’. Derfor sa magefølelsen min nei til å bosette seg i dette område nå.

Er helt sikker på at det nye bolig område ved Bjørvika og Operaen blir veldig flott når det står ferdig. Jeg syns det er spennende med arkitektur, og liker virkelig måten det nye Oslo er blitt formet. Valget vårt falt til slutt på øyriket Tjuvholmen. Dette fordi jeg har hatt et sterkt ønske om å befinne meg nær hav og sjø. Jeg syns at den nye bydelen som har vokst fram er en spennende, men rolig oase rett ved sjøen, og likevel sentralt. Her finner man unik arkitektur, kunst, badestrand, flere spiseplasser, butikker, gallerier, strandpromenader og flotte uteområder, Jeg tror Tjuvholmen er det ideelle stedet om man vil bo ved sjøen men samtidig midt i byen. Jeg liker også at det er bilfritt her. Og det er helt greit at det straks åpner et nytt kjøpesenter på Aker Brygge, som bare er en kort rusletur unna. Det blir spennende å se hvordan det er å bo her! Er veldig spent på hvordan det vil være for et lite barn å vokse opp her nede, i et mer maritimt miljø. Men jeg er nokså sikker på at vi har gjort et bra valg. Og at dette er det rette stedet å bo for oss? Gleder oss allerede masse til sommeren. Det blir FANTASTISK å ha muligheten til å kunne ta et morgenbad rett utenfor stuevinduet!!

6 kommentarer

Siste innlegg