Glem høydeskrekken!

Skal du til Barcelona, du få med deg taubanen over Barcelona by! Ja den henger høyt der oppe i lufta .. Og kroppen min strittet mot alt den bare kunne! Magefølelsen min sa NEI! Men etter mye om og men, gjorde jeg det likevel! Prøvde å ikke se så mye ned , men konsentrere meg om alt som var foran meg = ) Jeg er som kjent overhodet ikke glad i utsiktspunkt i høyden. Men noen ganger må man bare legge vekk denne høydeskrekken. Ellers risikerer man jo å gå glipp av fantastisk utsikt og flotte bilder. Og jeg prøver å utfordre meg selv stadig vekk. Som da jeg måtte opp på toppen av en klippe i Capri! Se bare HER! : D

Taubanen finner du nede ved havna. Rett ved det store W hotellet og bystranda. Du må smøre deg inn med litt tålmodighet, for her er det alltid kø. Men den gikk ganske fort. Og plutselig er du i lufta over Barcelona! Mye adrenalin der og da. Helt utrolig panorama utsikt over byen! Og det er når man befinner seg i lufta over Barcelona by, at man virkelig får sett hvor flott denne byen faktisk er! Men veldig letta og glad når jeg fikk beina på bakken igjen. Denne taubanen er noe som man burde få med seg! Den koster 6 Euro en vei. Og 9 Euro tur/retur! For meg holdt det med den ene strekningen den gang. Valgte å ta en hopp på/ hopp av buss tilbake igjen til sentrum. Burde jo tatt den begge veier. Angrer litt … Men fikk i det minste spist is på toppen! = ) De har en kjempefin Cafe der, med en utrolig utsikt! Verdt å stoppe opp litt der før du tar fatt på returen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg