Sørenga Sjøbad!

I dag besøkte vi Sørenga Sjøbad, som ligger bak Operaen her i Oslo. Dette stedet åpnet for nøyaktig 1 uke siden! Badenymfer fra hele byen har siden strømmet ned til byens flotteste sjøbad etter at det åpnet. Og jeg var veldig spent på hva jeg kunne vente meg her i dag! Jeg har nemlig ikke vært på Sørenga siden desember, og da var det bare kaldt, grått og trist der nede. Sjøbadet er et friskt tilskudd til øvrige badeplasser i Oslo, og den mest sentralt beliggende. Det er som å ha fått en badestrand midt i byen!! Det tok meg knapt 10 minutt å gå bort etter shopping i Karl Johan! For de som bor på Sørenga blir dette et ekstra trivselselement og en god mulighet til å holde seg i form gjennom sommeren. Det er bare å ta på seg badekåpen og tusle ned til badet. Og etter et forfriskende morgenbad kan du sette deg på en kafe på Havnepromenaden og nyte en god kopp kaffe og dagens aviser. Er du av den barske typen kan du bade hele året. Hvem vet, kanskje blir dette det nye møtestedet også for byens isbadere? Jeg tror også denne stranda vil gjøre det mer attraktivt å bo der nede nå. Før føltes det isolert på Sørenga. Men det gjør det ikke lenger nå. Nå som det er så mange folk som kommer hit, er det kjekt å være her! Stranden har på kort tid blitt veldig populær. Uten tvil byens nye stolthet!

Sjøbadet er en flytende park på hele 5000 kvadratmeter og er en forlengelse av parken på land ytterst på Søreng-utstikkeren. Her finner du rekreasjonsområde med sitteplasser og trapper ned mot sjøen, stupetårn, solsenger i tre, gress og sand Det 190 meter lange sjøbadet vil tilby besøkende et 50 meter langt åpent basseng med åtte baner, og et 200 kvadratmeter stort sjøbad. Eget barnebasseng blir bygget inn i anlegget og anlegget vil som resten av Sørenga ha universell tilgjengelighet.  Det betyr blant annet at det vil være godt tilrettelagt for handicappede og de med barnevogner. Om natten skal det lyse langs bryggekanten, på broen og under stupetårnene. Byens nye badestrand er åpen for alle, både dag og natt. Utsikten inn mot Operaen, Akershus festning og resten av byen er fantastisk! Vi har hatt en SUPER dag her i dag! Jeg likte meg så godt her nede!! Selv om det var mye folk, føltes det likevel ikke overfylt. Området er så stort, at alle klarer å finne en plass hvor man kan ligge i fred og ro og slappe av. Har til og med klart å bli veldig solbrent! Men har lyst å dra tilbake igjen allerede i morgen! = ) Dette er en badestrand som man fort blir hekta av å besøke sier alle. Og jeg skjønner hva de mener .. Jeg er helt enig! : D Passer like godt for barn, som for voksne. Eget område for de små! Og de små, de ELSKER å være her!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg