39 varmegrader i skyggen!

Vi gikk av cruisebåten i dag morges. 10 netter i Middelhavet gikk dessverre altfort fort! Og det var med tungt hjerte vi måtte forlate den flotte båten i dag. Vi har hatt blikkstille hav, null bølger og bare litt frisk vind noen kvelder. De siste dagene har vært rekordvarme! Vi har har hatt nærmere 40 varmegrader!! Og det ble til tider i det varmeste laget for oss alle. Har også hatt lite og dårlig nett på de siste stoppene: Athen, Napoli og Sorrento. Men har masse flotte bilder! Så kommer med reisetips herfra, når jeg har kommet meg hjem. Og da skal jeg også fortelle mer om cruiseskipet: Celebrity Cruises – Reflection, som jeg anbefaler veldig!! Nå slapper vi av på hotell i Roma. Har vært rundt omkring her i dag. Planen var å gå tur i den flotte parken Villa Borghese, som ligger ved Spansketrappen. Men på grunn av den intense og klamme varmen i dag, var det bare å gi opp! 39 grader i skyggen viste tempraturen i dag! Det brant på beina og vi har aldri vært så svette før. Så etter noen timer ute var det bare å gi opp. Resten av dagen ble tilbragt i hotellets svømmebasseng, inne med aircondition på full guff, og med pizza borti gaten i kveld. Og da var det like varmt! Nå prøver vi å stappe oppi koffertene våre alt vi har handlet. Og flynervene har begynt så smått å melde seg, merker jeg.

8 kommentarer

Siste innlegg