Opp i lufta

Det verste med tidlige flyavganger, er tidspunktet man må stå opp for å rekke flyet! Vekkerklokken vår ringte klokke 03.45 i dag morges!! Og knappe 40 minutt senere satt vi i en taxi på vei til flyplassen i Roma. Det var så rart å kjøre gjennom byen uten å se et eneste menneske ute. Alt tar veldig lang tid på flyplassen i Roma. Så vi hadde ikke et minutt ekstra til å gjøre noe annet enn å sjekke inn bagasjen og gå gjennom sikkerhetssjekken. Alle de billige direkteflyene med SAS og Norwegian var utsolgt når vi skulle bestille fly. Derfor endte vi opp med Lufthansa istedenfor. Og da måtte vi også ta 2 fly begge veier … Første fly gikk allerede klokken 07! Flyet var fult av nonner og prester. Og det gjorde at det føltes betryggende å være om bord = ) Fra Roma til Frankfurt tok det rundt 1 time og 40 minutt. Flyet var stort, nytt og fint. Vindstille i lufta! Null turbulens! Jeg liker meg best ombord når jeg jeg har noen å snakke med underveis, men typisk at hele reisefølget mitt sovnet så fort de hadde satt seg ned i flysete! Det skjer faktisk hver gang … : (

Neste avgang gikk allerede 20 minutt etter at vi landet med det første flyet!! Var ikke klar over at vi hadde så dårlig tid før vi nærmet oss Frankfurt. Så fort vi landet var det bare å løpe til neste gate og rett inn på fly nummer 2. Heldigvis rakk vi det!! Dette flyet var også nytt, stort og veldig behagelig å fly med. Turen tok omtrent 1,5 time. Og det var helt rolig i lufta fram til vi nærmet oss Oslo. Her var det regn og dårlig vær. Det som er positivt med å fly Lufthansa er at man også får gratis mat og drikke om bord. Og man slipper å betale ekstra for bagasje og sete.

Siden vi hadde så kort tid mellom hver flygning, hadde jeg ingen tro på at vi ville få koffertene våre når vi landet i Oslo. Men utrolig nok fikk vi alt sammen! En stor nedtur å komme hjem til regn, høstværfølelse og 12 grader! Det er da man tenker at hjemme bra, borte best? Jeg kjente at jeg fint kunne ha vært klar om 24 timer til å dra igjen .. Når jeg ser på det triste været ut vinduet, kjenner jeg hvor mye jeg savner tropevarmen og sommeren jeg akkurat forlot .. Og har allerede begynt å tenke på hvor neste reise skal gå .. Heldigvis har jeg mange gode minner fra ferien jeg akkurat har vært på, som jeg kan leve lenge på, og det vil hjelpe på ventetiden til vi er på vei igjen, neste gang. Resten av denne dagen bare forsvant i å være uendelig trøtt etter mange timer på reise og altfor tidlig opp.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg