Glimt fra Tyrkia

Her kommer noen siste glimt fra Kusadasi, Tyrkia. De ble tatt like før avreisen vår herfra. Kort oppsummert, havnebyen Kusadasi var en fin by! Men de ekstremt masete selgerne som skulle selge uansett hvor mange nei de fikk, gjør at dette stedet ikke kommer til å havne på favoritt reiselisten vår. Vi foretrekker å kunne gå rundt i fred og ro. Det er kjekt å kjøpe det man selv har lyst på. Shopping er ikke like morsomt om man føler seg tvunget til å kjøpe ting man egentlig ikke har lyst på. Og dette er dessverre følelsen mange fikk av å besøke dette stedet i Tyrkia. Forstår at de ønsker å tjene penger, som alle andre. Men en litt vennligere tilnærming til kjøperne hadde ikke vært så dumt om de hadde prøvd ut … Jeg kunne likevel ha tenkt meg å se mer av Tyrkia. Jeg er sikker på at det finnes andre roligere steder der? Hadde dessuten vært kjekt å oppleve Istanbul en vakker dag!

6 kommentarer
    1. Det var mange fine bilder. Har du noen tips om hva man bør pakke når man reiser til varmere strøk? kanskje du kan skrive et innleg om hva man bør pakke?
      jeg skal selv ut på en lengre reise snart, og kunne trengt noen tips til hva jeg bør putte i sekken!

    2. Hei Eventyrlyst! Hvor skal du reise? De fleste steder får man kjøpt alt man trenger, og da trenger man ikke å pakke kofferten til randen. Man faller alltid for fristelsen å kjøpe masse greier, selv om man har bestemt seg for å ikke gjøre det. Mens andre steder, som Maldivene er det veldig lite å få kjøpt. Og da bør man ha med det meste selv. Hadde altfor mye med på denne ferien. Men når man skal på cruise må man pakke mye finklær til kveldene. Der er det nemlig dress code!! Hos Celebrity Cruises var det Smart Casual og gallaantrekk som gjaldt! Et godt tips er å putte oppi kofferten alt du vil ha med, også ta ut halvparten! Skal du et sted det er veldig varmt er det sandaler, kjoler, shorts og badetøy du kommer til å bo i. I Asia, som Thailand, er det vaskeri overalt. Der kan man vaske klærna man har med billig underveis. Minst mulig med er mitt aller beste tips!

    3. Tusen takk! Jeg skal først til Vietnam å studere 3 mnd, hvor det er dresscode på skolen. Dekke knær og skuldre osv… Deretter skal jeg packapcke i 3 mnd rundt asia. Det er for den delen av reisen jeg lurer på hva man bør huske. Har lest at det er viktig med solkrem osv hjemmefra. Andre tips man ikke tenker over at man må ha?

    4. Så spennende Eventyrlyst! Jeg har ikke vært i Vietnam. Men 4 ganger i Thailand, flere ganger i Singapore, Malaysia og Indonesia / Bali + Lombok. Anbefaler å ta med lette sommerklær i bomull (ikke polyester), gode sandaler, myggspray, magetabletter (!!!) – mange blir dårlige i magen i Asia, paracet, sårsalve (Bacimycin) og et lite reiseapotek generelt. Kjøp solkrem på flyplassen! Anbefaler Biotherm sin gule pumpeflaske! Den heter Lait Solaire Hydratant. Den er enkel å smøre ut, lukter godt og er ikke klissete! 400 ml i flasken. Varer lenge! Husk liten skulderveske til verdisaker og kamera. Og glem for all del ikke reiseforsikring!!! Pakk ellers lite og lett! Du får vasket klær overalt billig i Asia. Og det er billig å kjøpe klær der nede. Stort utvalg overalt i sommerklær og sko. Toalettsaker generelt får du kjøpt veldig billig der nede. Men husk å ta med nok linser osv om du bruker det.

    5. Ja der var en veldig fin by ybanezkat! Fikk bare sett sentrum og havna. Men når jeg googler Kusadasi ser jeg at det er flotte strender der også. Men nå advarer de mot å reise til Tyrkia. Har vært på nyhetene i hele dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg