Positano

I slutten av juli i år besøkte vi Amalfi kysten for tredje gang. De andre gangene vi har vært der har vi besøkt Capri. Men siden vi har besøkt Capri 2 ganger nå, føler vi at vi har fått sett det som er verdt å se der. Derfor hadde vi lyst å se noe nytt denne gang. Vi hadde alle veldig lyst til å se Pompeii. Men gradestokken viste nesten 39 varmegrader, og vi viste det ville bli for slitsomt for en 3 åring. Dermed falt valget om å dra på tur til Sorrento i stedet for. Hadde hørt det skulle være veldig fint der, så tenkte det ble bra!

Mens vi tuslet gatelangs i Sorrento, oppdaget jeg et bilde i et vindu. Jeg ble stående å kikke så lenge på dette bildet, at resten av reisefølget mitt til slutt ble sure og irriterte. Men jeg var blitt helt betatt av det jeg så! Det endte med at jeg måtte gå inn i butikken for å spør hvor bildet var tatt. Fikk da beskjed om at jo det var fra Positano. Det vakreste stedet på Amalfikysten! Og jeg var bare 30 minutt unna dette stedet. Det var da jeg skjønte at vi hadde valgt FEIL tur!!! Det var hit vi burde ha dratt! Og det plager meg ennå!! Det var sååå surt å få vite at jeg var så nær, når jeg viste samtidig at vi ikke hadde tid til å dra der!! ; (

Men jeg lovet meg selv der og da, at jeg skal tilbake, for å besøke Positano! Så etter jeg kom hjem har jeg begynt å undersøke hvordan jeg kan komme meg hit. Og har funnet ut at det er jo ingen sak! Flere nettsider finnes som forklarer deg alt om det. Her finner du alt du trenger: www.positano.com En av de har også veldig bra hotell anbefalinger: http://www.wheretostayinpositano.com/  Så har allerede kontaktet mitt favoritthotell som ligger midt på stranden der. Men ettersom dette er en sommer destinsjon, er det best å dra hit mellom mai og september. Det rekker jeg dessverre ikke i år! Og hotellet jeg vil bo på svarte meg nettopp på mail at jeg må nok vente til tidligst oktober før de kan gi meg priser for neste år. Men hit skal jeg! Og jeg er allerede på god vei : D

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg