Halloween

Herlighet! I dag er det allerede 1 november!! Tiden går så utrolig fort! Og altfor fort når man har det travelt. I går var det Halloween. En dag som både er elsket og hatet her hjemme. Men i år var det ekstra stas for den lille. Hun har vært veldig opptatt av kostymer og pynt når vi var ute for å handlet i lang tid. Utvalget har blitt enormt! Og det var veldig stas den dagen hun selv fikk velge ut hekse kostyme og kost. Hun viste akkurat hva hun ville ha, selv om hun bare er 3 år! Det var Halloween feiring hele dagen i barnehagen på fredag. Og på lørdag ringte det på døren hele dagen. Hun fikk dermed feire årets Halloween i hele 2 dager! Og det syntes hun var kjempemorsomt!! Selv om mange kanskje er overlykkelige for at årets Halloween er over for denne gang, er det gøy å se hvor mye denne tradisjonen har begynt å bety for barn. Halloween har blitt en morsom feiring både for store og små over hele verden. Og jeg er sikker på at dette er blitt en tradisjon som har kommet for å bli også her hjemme. Hva tror dere andre?

10 kommentarer
    1. Flotteste heksa jeg har sett i dag! 🙂
      Hehe, selv feiret jeg Samhain, den paganistiske helligdagen. Når det gjelder Halloween og dette med utkledning og sånn så tror jeg det er kommet for å bli. Det er godt etablert, og selv om mange ikke kjenner så mye til historien rundt denne dagen, så er det noe folk liker og trekkes mot. Det gjør ikke bare barn, men også mange voksne glade så jeg støtter så absolutt Halloween! 😀 Vi trenger flere grunner til å være glade i hverdagen så hvorfor ikke bare smile, si takk og nyte feiringen for alt den er verdt 🙂 God søndag til deg og dine! 🙂

    2. Sv: Det er på mange måter en feiring av døden. Dagen markerer slutten på sommeren, og er den dagen det visstnok er tynnest mellom vår verden og “den andre siden” og den ses ofte på som heksenes nyttår! Det er flere sammenhenger mellom samhain og halloween 🙂 Jeg og mange andre hedninger bruker dagen til å feire ved å bl.a. hedre våre forfedre 🙂

    3. Jeg måtte google det for å se mens jeg ventet på svar fra deg Nikki Moon. Ikke hørt så mye om dette før. Jeg er vokst opp i et ganske så alternativt hjem. Og det lærte meg å ikke se på det som er annerledes som noe trusel. Men snarere å respektere at vi er forskjellige. Det er ulikheter som gjør livet spennende. GOD søndag videre! = )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg