Jul i vinterland

De siste dagene har jeg hørt sååå mye om julemarkedet i Spikersuppa her i Oslo, at jeg bare var nødt til å dra ned selv å se så fort jeg var ferdig på jobb i dag. I år er det andre som arrangerer dette julemarkedet, og jeg var derfor spent på å se om jeg merket noen forandring. Tidligere har det vært trangt, mange mennesker, helt greit men ikke veldig spennende .. Men absolutt koselig å rusle gjennom. Og det har alltid vært obligatorisk å ta turen innom hver eneste jul så lenge jeg kan huske. Alt for å komme i julestemning … Julemarkedet i år har blitt stedet der ALLE drar! Media har nærmest flommet over den siste uke med bilder av glade og begeistra fjes på det nye julemarkedet. Og da måtte jo også jeg ned for å se hva alt dreide seg om.

I år er det altså et helt nytt konsept, som de har valgt å kalle Jul i vinterland. De har mange salgsboder som før. Men jeg likte bedre det de selger her i år, enn tidligere. I år finnes det nemlig både varer som passer både for voksne og barn. Her kan du også få kjøpt masse godt å spise. Alt fra Putti Plutti Pott pepperkaker, smultringer, eplemost, skinker, oster, pølser, varer fra ulike gårder, grøt, og de berømte brente mandlene. De har også gløgg og god kakao! Men det som er nytt i år er at de har et kjempestort og vakkert pariserhjul der! Det er pyntet med masse fargerike og blinkende lys og lyser opp hele Oslo sentrum! Det er plassert foran skøytebanen og er virkelig et blikkfang for alle forbipasserende og for de som står på skøyter. Det må være kjempegøy å sitte i den, for på det høyeste er jeg sikker på at utsikten er FIN! Det koster 45 kr for en tur, men hadde dessverre ikke tid i dag. 

Bak skøytebanen hadde de mange aktiviteter for barn. Og alt var laget så fint til! Hjemmekoselig stemning overalt! Det er ekstra fint og stemningsfult der nede når det begynner å bli mørkt, for da får man se alle lysene blinke og lyse opp hele markedet. Men det beste av alt: man kan møte Julenissen der! Og endelig fikk jeg muligheten til å fortelle nissen ALT jeg ønsker meg i år. Smiler fortsatt her jeg sitter etter at store og voksne meg fikk sitte på fanget til nissepn! Stor stas! Haha! Mer om det i neste innlegg .. Dette er et sted alle MÅ få med seg før jul! Jeg skal i alle fall tilbake med den lille på lørdag. Gleder meg allerede til å vise henne dette flotte julemarkedet. Og ikke minst selveste Julenissen!! Anbefaler alle og enhver til å ta turen innom her!

#jul #desember #mamma #aktiv #barn #oslo #mat #vinter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg