Møte med Julenissen!

Jeg hadde hørt rykter om at han skulle være der .. På det nye julemarkedet i Spikersuppa: Jul i vinterland. Jeg gikk å kikket etter nissen så fort jeg kom der. For jeg hadde hørt fra andre at det var magisk å møte nettopp denneJulenissen .. Og i det jeg runder et hjørne får jeg øye på han! Nissen holder til i et lite koselig hus bak skøytebanen. Og jeg merket at jeg ble forventningsfull som et lite barn og litt starstruck så fort jeg nærmet meg.

Jeg unskylder meg med å si at jeg så gjerne skulle hatt et bilde å vise til min lille datter. Men jeg tror nissen gjennomskuet meg, og skjønte at det var jeg som så gjerne ville ha det … Jeg prøver å spør om det er mange små som tør å ta bilde sammen med Julenissen .. Og får som svar at når de små ser foreldrene sine sitte på fanget først, så vil barna også! Nissen spør om jeg ikke vil komme bort å sette meg på fanget å fortelle hva jeg ønsker meg til jul i år.

Og selv om jeg blir regnet som ‘eldre’ i alder, liker jeg fortsatt utfordringer! Så vips, plutselig sitter jeg på fanget til selveste julenissen! Nissen spør igjen hva jeg ønsker meg til jul .. Og jeg tenker at det er flott at jeg endelig kan fortelle nissen ALT jeg ønsker meg! Men siden ønsket mitt er en enebolig i en høyere prisklasse, kan jeg ikke si det høyt. Bare tenke det innvendig …

Nissen har med seg en medhjelper som tar bilder. Og jeg fikk litt av noen blinkskudd av meg selv på nissens fang. De kan jeg smile og le av resten av livet! Og vet at jeg snart skal tilbake med den lille, så hun også får møtt julenissen. Det er jeg sikker på at hun har like lyst til som meg? En ting er i alle fall sikkert, man blir aldri for gammel til å ikke bli sjarmert av Julenissen! Det er jo høydepunktet med hele julen. Det synes i alle fall jeg!

#jul #desember #mamma #oslo #opplevelser #aktiviteter #mote

10 kommentarer
    1. ååh næmmen så koselig da!
      Skulle ønske vi hadde en skikkelig nisse her oppe i nord også – som jeg kunne tatt barne med til slik at de fikk selv fortelle hva dem ønsker seg til jul.
      vi nøyer oss med å sende brev til nissen vært år med en ønskeliste over de 5 tingene de ønsker seg mest <3

    2. Veldig koselig med nisse som er der hver dag frem til jul Dagen Din! Nissen sitter der faktisk hver dag fra klokken 10 til 20! Og var verdens søteste nisse!! Tar seg god tid til hver enkelt. Og man får følelsen av å bli sett, hørt og at det er personlig. Nesten som om man er sikker på at ALLE ønskene man har blir oppfylt i år! Hehe! : D Veldig fin opplevelse både for små og store!! Krysser fingrene forbat nissen kommer til neste år! Skriv leserinnlegg i lokalavisen din og be om nisse til neste år!! Så skal du se det ordner seg! Eller ring TV2 hjelper deg! = )

    3. Ja det MÅ du gjøre Dagen Din! Det er et innlegg som garantert ville fått MYE oppmerksomhet i denne førjulstiden. Hadde det vært meg som hadde skrevet det leserinnlegget til avisen, så ville jeg sendt kopi av det til tips mailen til TV2, VG, Dagbladet og NRK. Vedder på at alle de store avisene ville stått i kø for å lage innslag om nissen som man etterlyser i Nord. Og mye oppmerksomhet er jo alltid bra, når man ønsker å få gjennom en viktig sak: nemlig kampen om Julenissen! Noe som er svært vesentlig og viktig nå i desember!! Ingen jul uten Julenissen! Masse LYKKE TIL med dette oppdraget! Lov meg at du forteller meg om hvordan det gikk!! Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg