Livredd Julenissen!

For noen dager siden skrev jeg om at hadde vært så heldig å få møte Julenissen! Og det var stor stas, selv om jeg er voksen. For man blir jo aldri for gammel for nissen. Eller hva? : D Etter stjernemøte bestemte jeg meg for at dette var noe jeg måtte ta med min minste på. Spent tok jeg derfor med min lille på lørdag før kinobesøk, for å treffe Julenissen. Jeg tenkte det ville bli spennende for henne, etter å ha forberedt den lille i flere dager. Vi hadde snakket om at hun kunne ønske seg noe, når hun satt på fanget til nissen. Og hun hadde ønskene klare.

Når vi kom på julemarkedet fikk hun etterhvert øye på nissen. Vi ble stående en stund og se på andre barn som møtte nissen. De satt på fanget til nissen som noen uskyldige engler, smilte og fortalte hvilke ønsker de hadde til jul. Også ble det vår tur! Da gjemte den lille seg. Hun ble akutt sjenert og livredd! Ropte høyt: JEG VIL IKKE! VIL IKKE! VIL IKKE! Strittet i mot alt hun kunne. Mens den lille hadde sitt ‘herlige’ 3 års trassanfall, kikket jeg bort på Julenissen som så (veldig!) oppgitt ut. Og en skuffet og svett mamma måtte bare innse at det ikke gikk.

Etter kinobesøket gikk vi gjennom julemarkedet igjen på vei hjem. På nytt passerte vi Julenissen. Ble nok engang stående å se på alle barna som satt lydig i ro på fanget til nissen. Den lille smilte og fulgte nøye med. Jeg tenkte at det kanskje gikk nå. Men da det ble vår tur, ble den lille på nytt hysterisk! Hun skrek JEG VIL IKKE!! VIL IKKE! Og begynte å gråte fordi hun ble så redd! Det var bare å glemme å få bilde av den lille på Julenissens fang. Så dessverre gikk det ikke i år. Men kanskje vi lykkes neste år? Det er lov å håpe … På et under.

 #jul #helg #mamma #desember #aktiv #mammablogg

6 kommentarer
    1. Ja, ser at det hadde vært hyggelig med et bilde.
      Når hun skjønner at alle julegavene kommer fra nissen skal du se det går bedre neste år 🙂

    2. Hadde forberedt henne så godt til dette møte Laila MA! Og gjett om jeg har snakket mye om at det er nissen som kommer med pakker. Men denne lille jenta er veldig sjenert! Og blir alltid det i situasjoner som dette. Håper det forsvinner etterhvert. …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg