Cannes

I dag tok vi turen til Cannes! Har en liten togstasjon her vi bor i Villefranche. Og herfra kan vi ta toget til Cannes, Antibes og Nice fra den ene siden. Og tog til Monaco og Menton fra andre siden.

Tur/ retur Cannes kostet 15 Euro pr person. Halv pris for barn. Togturen tok en hel time!

Dette var et sted som jeg hadde gledet meg veldig til å besøke! Man hører jo alltid om hvor glamourøst dette stedet er i forbindelse med filmefestivalen som holdes her vært år. Da glitrer og skinner det som bare det fra alle bildene man ser herfra. Og man får inntrykk av at dette er et råflott sted man ikke burde gå glipp av.

Men det jeg hadde sett for meg, stemte ikke helt med virkeligheten dessverre. Jeg oppfattet mest Cannes som en masete storby. Overfylt med turister! Skuffende!

Jeg kunne ikke se den lange palmete strandpromenaden jeg hadde sett meg for meg i alle mine dagdrømmer noe sted.

Været var heller ikke med oss i dag .. Mulig jeg hadde fått et bedre inntrykk om solen skinte og himmelen var knallblå?

Men bra shopping var det her! MASSE butikker!

Når regnet bøtter ned, blir ikke det heller så morsomt. Så det ble med en kortere dagstur. Fikk heller ikke sett stranden her. Mulig den er veldig flott? Men kjenner inni meg at det ble med denne ene turen til Cannes. Dette var et sted som det ikke frister å reise tilbake til for noen av oss. 

Mulig andre der ute har hatt en bedre opplevelse av Cannes? Gikk vi glipp av noe? Eller er bare Cannes et oppskrytt sted slik vi fikk inntrykk av?

#lørdag #helg #sommer #cannes #franskeriviera #frankrike #sommer #ferie #sol #blogg #mamma #mammablogg #foto #reise #familie #shopping #hverdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg