Drømmeferie

Det nærmer seg endelig sommerferie igjen! Sommeren her hjemme har ikke vært den beste værmessig så langt. Vi har hatt noen varme dager med blå himmel innimellom. Men ellers har det vært mange grå dager med både vind og masse regn, som det ikke har vært så mye å skryte av. Typisk norsk sommer med andre ord.

Vi har vært på en del små turer siste tiden. Og siste flytur var faktisk i går! Men vi har spart det beste til neste uke: da venter Venezia og Italia på oss og 18 dager på cruise! Gjett om vi gleder oss alle mann til denne turen … (!!!!)

Turen starter med 2 dager i utrolig vakre Venezia. Her har vi vært en gang tidligere. Denne gang skal vi bo på et kjempeflott hotell som ligger på en egen øy. Etter disse dagene skal vi på cruise, igjen, med Celebrity Cruises. Celebrity tilhører samme selskap som Azamara Club Cruises og mer kjente Royal Caribbean International. Og resten av ferien og ruten ser slik ut:

1. Venezia, Italia

2. Dubronovik, Kroatia

3. Dubronovik, Kroatia

4. Kotor, Montenegro

5. Til sjøs

6. Valetta, Malta

7. Valetta, Malta

8. Catania, Sicilia, Italia

9. Napoli, Italia

10. Roma, Italia

11. Firenze, Italia

12. Portofino, Italia

13. Villefrance, Frankrike

14. Provence, Frankrike

15. Sete, Frankrike

16. Til sjøs

17. Ibiza

18. Ibiza

19. Mallorca

20. Barcelona

Noen av stedene har vi vært før, noen av stedene har vi vært flere ganger før og noen av stoppene er helt ukjente for oss. Veldig spent på Dubronovik, Montenegro, Portofino, Sete og Malta. Om noen har vært her blir jeg veldig glad for tips! Vi ser uansett fram til mange late dager i solen, på havet, til mange is, god mat, soloppganger, solnedganger, spennende steder, nye oppdagelsesferder og eventyr som venter på oss.

Det har vært lite aktivitet på denne siden siste halvåret. De som kjenner meg vet at jeg plutselig ble alvorlig syk i november i fjor. Jeg ble operert og lå lenge på sykehus. Brukte lang tid på å bli frisk og komme meg til hektene igjen. Og er veldig takknemlig for at jeg fremdeles lever!

Så fort jeg ble bedre byttet jeg jobb. Har brukt mye tid på å sette meg inn i alt som var nytt. Jeg har også gjort meg ferdig med (nok) en videreutdannelse nå i juni. Derfor kjenner jeg at denne lange ferien er veldig etterlengtet. Ikke bare for meg, men for hele familien min ❤

 

#ferie #sommer #cruise #venezia #mamma #barn #familie #reise

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg