Portofino, Italia

Hei fra Portofino og den vakreste plass på jord! Vi kom hit klokken 07 i dag morges. Cruisebåten har ankret opp ut ibukta her. Og vi blir fraktet i land i små tenderbåter og livbåter. Dette var stoppet jeg har gleder meg mest til, og jeg jeg sitter her og dupper beina i havet, og tenker at jeg har lyst å bli her for alltid! Herlighet for en vakker liten plass!!!

Vi har tuslet rundt i bildedvakre Portofino noen runder allerede. Har også vært i en kirke og utsiktsplass som ligger en 10 minutt gåtur opp i høyden her. Når vi først var i gang besøkte vi også Castello Brown, som er en gammel borg / hus, som ligger lenger opp i høyden. Det er knallvarmt! Og vi er gjennomvåte av svette etter turen opp fra bukta her.

En ansatt på cruisebåten som jobber på Art Gallery sa til meg i går kveld at jeg måtte huske å lade mobilen min helt opp, for dette er plassen man tar 1 million bilder. Telefonen min har nå 5 % strøm igjen! Så skal straks tilbake til båten for å lade den opp på ny igjen, også ta turen tilbake igjen etter vi har spist lunsj. Ser det er mange flotte spiseplasser her også, men prisnivået er naturlig nok himmelhøyt.

Portofino er en av favoritt  lekeplassene til de styrtrike og berømte. Her liker de å bruke enorme summer med penger og vise seg fram med all rikdommen sin. Her er det svindyre yachter i havna og spinndyre butikker. Men du verden så gøy det er for en vanlig person å være her og se på det livet som foregår på denne plassen, man må nesten oppleve det selv, for det er nesten ikke til å tro! Utrolig vakkert sted!

#portofino #italia #kjendiser #mandag #foto #ferie #sommer #mamma #familie

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg