Helg i Sogn og Fjordane

Vi sovnet tidlig i går kveld etter en laaang dag, og våknet igjen i dag morges, lenge før det var lyst ute her i Sogn og Fjordane. Vi bor på UWC Connect som er små hus som ligger idyllisk til langs en fjord i Flekke i Fjaler og som brukes til leirskole til vanlig. Se videoklipp i linken! Vi bor på et stort og lyst 8 manns-rom (alene) med køyesenger og en ganske annerledes standard enn Suiten som vi nettopp kom fra på Hotel Oleana i Bergen. UWC Connect delen ligger i tilknytting til UWC Red Cross Nordic, den internasjonale skolen hvor det bor 200 elever fra hele verden. På denne måten bor vi nært elevene og datteren min som går her, men samtidig litt for oss selv. Jeg har forstått at man også kan leie rom på Haugland Rehabiliteringssenter som ligger her på området, men dette er eldre rom enn det Connect tilbyr.

Vi spiste frokost sammen med flere elever på skolen i dag morges i kantinen på skolen. Helt annerledes enn hotellfrokosten vi kommer fra de siste dagene det også. Hehe! Tidlig i formiddag kjørte vi til Førde. Vi hadde med oss danske Rebecca fra København som datteren min har funnet tonen med og som har blitt en god venninne. Hun var også med oss til Dale i går og spiste pizza. I dag hadde jentene veldig lyst på Burger King mat og det var planen for dagen. Førde er en litt større by som ligger 50 minutt unna med bil fra UWC skolen i Flekke. Vi kjørte over fjellet på veldig svingete og smale veier, men med fantastisk flott natur rundt oss hele veien. Helt magisk å kjøre rundt her!! Førde var ikke så spennende, men kjekt å ha vært der. Rett før vi skulle dra møtte vi på en kjendis! Mer om det senere … : D

#uwc #uwcnorge #unitedworldcolleges #førde #høst

12 kommentarer
    1. Ja det er helt sikkert Doc&Dask! Er fra Vestlandet selv .. Men første gang jeg besøker Sogn og Fjordane og tenker at naturen her er noe av det flotteste jeg har sett. Helt magisk å kjøre rundt over fjellene her. Kan du anbefale noen andre steder?

    2. Njaaa, er oppvokst i Nordhordland. Men det er mange fine steder langs både Sognefjorden og Hardangerfjorden da 🙂 Er mest vant til ferier i cabincruiser langs kysten, nedover i Sunnhordland er det mange flotte steder. Husker Uskedalen som en sv favorittene fra barndommen 😉 Ellers er Haugesund en veldig koselig by da.

    3. Uskedalen har jeg ikke hørt om tror jeg? Men besøkte ofte Baroniet i Rosendal når jeg vokste opp. Veldig fint område! Drømmer om å oppleve Geiranger, Gudavngen, Flåm og Flåmsbana. Står høyt oppe på ønskelisten min neste gang jeg skal reise rundt i eget land. Jeg er fra Haugesund Doc&Dask! : D Synes personlig at hele Hordaland er litt mer eksotisk enn egen by. Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg