Barcelona

Hei fra Barcelona! Jeg er tilbake i byen jeg ikke trodde jeg skulle tilbake til på en stund. Var jo her sist i juli, og da tenkte jeg at jeg hadde vært så mange ganger at jeg ikke hadde behov for å dra tilbake på en stund. Vel, nå er jeg her altså igjen. Var spent på hvordan været her ville være for det var meldt mye forskjellig på forhånd. Ble møtt av 23 varmegrader og nesten full sommer. Flyturen gikk FINT! Kjempefint!! Bare et par minutt med turbulens over Tyskland, ellers var det helt rolig hele veien bort. Vi landet i tillegg en halvtime før vi skulle. Hurra! Brukte bare 3 timer ned. Flyet var helt fult og hadde alt i alt en veldig god opplevelse med å fly Norwegian.

Vi bor denne gang på Andante Hotel i Barcelona. Dette er ikke et luksushotell, men et rimeligere alternativ. Denne gang hadde lyst til å bruke mindre penger på hotell og mer penger på andre ting. Her kan man få et dobbeltrom for knappe 800 kroner for 2! Det er ikke verst når man befinner seg i en by hvor hotell koster vanligvis minimum 2000 kr natta. Hotellet har perfekt beliggenhet nær stranden og havnen, som er de områdene jeg liker best i Barcelona. Rommene er enkle, men rene. Hotellet har også takterrasse med svømmebasseng. Den eldste datteren min bodde her i midten av oktober i år, og det var sånn jeg tilfeldig hørte om dette hotellet første gang.

De som jobber her veldig hjelpsomme. Det er flere ting vi har lyst til å se denne gang og de tegnet på kart og forklarte oss alt vi lurte på, på en enkel måte. I går gikk vi rundt å kikket i gatene i sentrum hvor vi bor, var nede ved havna, så solnedgangen på stranden og var på shopping. Besøkte et kjøpesenter som het Diagonal Mar. Ligger ikke så langt unna stranden. Her har de alt du kan tenke deg inkludert Primark. Her var det helt kaos og folk var helt ville, men klarte å finne masse likevel. På kvelden satt vi ute å spiste. Den følelsen når man fremdeles kan sitte ute å spise i bare en genser i slutten av november og det fremdeles er godt og varmt ute.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg