På vei Ibiza

Akkurat nå er vi ute på Middelhavet på vei til Ibiza, og det har vi vært siden i går kveld. Men før vi kom så langt måtte vi faktisk snu og dra tilbake til Sete i Frankrike pga en nødsituasjon og litt dramatikk etter vi hadde seilt derfra. Vi satt og så på utseilingen fra Sete i Reflection Loung...

Cruise nummer 2

Cruise nummer 2 startet fra Roma i går. Vi reiste aldri inn til Roma sentrum, siden vi har vært der før. Men jeg valgte å benytte meg av gratis shuttelbuss inn til den lille havnebyen Civitavecchia. Der var det veldig koselig! Rolig og søvnig liten badeby med noen få butikker, strandpromenade, st...

Sjøsyke tips!

Strekningen fra Kotor i Montenegro til Malta er 38 timer på havet når man befinner seg på et cruise. Sjødager når man bare er på havet uten stopp er egentlig det verste jeg vet .. Grunnen til det er at om været er dårlig, føles timene uendelig lange. Og på denne strekningen har vi i periodevis ha...

Neste stopp Dubronovik

Etter snart 1 døgn på havet nærmer vi oss Dubronovik i Kroataia og land igjen. Vi hadde litt røff sjø fra i går kveld til i dag morges. Både mye vind og mye bølger. Og vi som ikke har vært ute på det store åpne havet på en stund ble sjøsyke mildt sagt. Men når vi våknet i dag morges var det blikk...

Klar for avreise

Vi har kommet oss ombord på den flotte cruisebåten til Celebrity Cruises. Og alle mann er i WOW modus! For ombord her er det veldig flott, og vi har bare sett litt av den enn så lenge. Her er det enormt mye å finne på. Lurer egentlig på hvordan døgnet skal ha nok timer til alt vi har lyst å gjøre...

Drømmeferie

Det nærmer seg endelig sommerferie igjen! Sommeren her hjemme har ikke vært den beste værmessig så langt. Vi har hatt noen varme dager med blå himmel innimellom. Men ellers har det vært mange grå dager med både vind og masse regn, som det ikke har vært så mye å skryte av. Typisk norsk sommer med ...

Sunset Bar

Det beste med å være på cruise er når manåpner døra tilsin egen privatebalkong og kikker ut på soloppgangen og det enorme havet. Eller når man på kvelden kan sette seg ned i en myk sofa på en bar utendørspå det øverste dekk. Hver eneste kveld etter en lang og bedre middag, har man muligheten til ...

Cruise tips!

Maten er uten tvil høydepunktet om bord på et cruise! Man kan velge å spise på mange ulike steder. Og om bord på et cruise er man aldri sulten, men alltid mett! Inkludert i cruiseprisen er nemlig all mat!! Hver kveld er det man gleder seg aller mest til middagen! Man får da servert en 3 retters m...

Bibliotek på havet

Cruise er i vinden som aldri før! Og stadig flere oppdager at dette er en morsom måte å feriere på. På et cruiseer man innom flere land, byer og øyer. Og dermed er man garantertflere opplevelser ennde somligger i ro på en strand i 14 dager i Syden. Man kan bli med på et stort utvalg organiserte t...

1001 natt

Hadde lyst å gi en spennende opplevelse i gave til årets konfirmant. Noe hun alltid vil komme til å huske. Dette skrev jeg også om tidligere HER! Gaven er en spennende reise! Et eksotisk 1001 natt cruise! Vi skal fly til Dubai med Emirates. Her skal vi bo noen dager på hotell midt på en strand. V...

#cruiselife

Reflection erCelebrity Cruises nyeste cruisebåt. Den er over 315 meter lang og har plasstil mer enn 3000 passasjerer. De andre passasjerene merker man ikke så mye til, for cruisebåten er så stor. Det finnes så mange steder å være på båten, at alle fort finner sine favorittområder. Vi trivdes best...

Gresset er grønnere hos Celebrity Cruises!

På Celebrity Cruises sine cruisebåter finner du et helt dekk med gressplen! Ekte gress! Gresset kan brukes til så mangt, se bare videoklippet i mitt forrige innlegg = ) Men det kan også brukes til å sole seg på, til å ha piknik på, eller hva med frokost, lunsj, middag eller grillmat på gresset?Se...

Fotballbane på havet

På det 315 meter lange cruiseskipet Celebrity Cruises - Reflection har de et helt dekk med gress! Ekte gress!! Jeg så bilder av det før vi dro, men trodde ikke gresset var ekte. Men det var det, og dekk 15 ble fort vår favorittsted på båten. Hver kveld etter vi hadde spist middag kom vi opp her t...

39 varmegrader i skyggen!

Vi gikk av cruisebåten i dag morges. 10 netter i Middelhavet gikk dessverre altfort fort! Og det var med tungt hjerte vi måtte forlate den flotte båten i dag. Vi har hatt blikkstille hav, null bølger og bare litt frisk vind noen kvelder. De siste dagene har vært rekordvarme! Vi har har hatt nærme...

Santorini

Vi hadde en fantastisk flott dag i Santorini i går! Siden vi har vært her engang før, viste vi akkurat hvor vi ville. Og så fort vi var oppe på den flotte øya med kabelvogna, tok vi taxi til Oia. Denne lille landsbyene ligger helt på tuppen av Santorini. Og det er her alle postkort bildene fra He...

Tilbake i Santorini

Vi er tilbake i Santorini! Har vært i Oia. Er så vakkert at det tar pusten fra oss. Men har ikke nett her. Så blir tidenes korteste innlegg ...

Rhodos

Nå er vi i Rhodos! Det var faktisk deilig å komme tilbake til Hellas etter masete Tyrkia! Merker ingenting til den såkalte Hellas krisen her i Hellas. Det er penger i minibankene og vi får betalt med kort alle veier. Min første gang her i Rhodos. Og jeg liker meg! Fin gamleby, fin havn, fine buti...

Tyrkia

Vi er i Tyrkia! Og her er det brennvarmt!! Derfor er glade for at vi ikke ble med på utflukt mens vi er her. Mange har dratt for å se på de kjente ruinene Efesossom ligger her. Det er en flere tusen år gammel romersk by som ligger i dette området.Men siden et er så ekstremt varmt i dag, ville det...

God morgen Tyrkia!

Vi ligger nå til land på vestkysten av Tyrkia, i Kusadasi! Gleder oss til å tilbringe dagen her! Min første gang i Tyrkia, så er ekstra spent. De som jobber ombord på cruiset, sier det er 1 million butikker her. Så alt ligger til rette for at man skal klare å gjøre noen handle kupp i løpet av dag...

Tilbake i Mykonos

Vi er tilbake i vakre Mykonos! Var veldig spent på hvordan det ville bli å komme tilbake til Hellas, pga alt man har lest i media. Men her er det penger i minibankene, vi får betalt med kort og det er null problem!! Grekerne bare smiler og tar livet med knusende ro på denne øya. Masse butikker he...

God morgen Mykonos!

God morgen fra Mykonos! Etter et døgn på havet er vi nå tilbake i Mykonos.Her har vi vært 1 gang før. Jeg syns at Santorini og Mykonos er det aller flotteste Hellas har å by på. Og er derfor veldig glad for å være tilbake her igjen!! Gresk idyll med bare hvite hus! Veldig vakkert! Innseilingen hi...

Livet ombord

Det siste døgnet har vi vært på havet. Fra Sicilia til Mykonos er det ganske så mange nautiske mil. Sjøen er blikkstille! Ikke en eneste bølge har vi sett til nå. Vi bestile lugar med stor veranda, og det er vi veldig glade for! Siden været er så fint, har vi nesten bare vært ute. Vi har 24 timer...

Sicilia

I dag er vi i Sicilia! Og vi valgte å bli med på utflukt til Taormina. Hadde hørt det skulle være veldig fint her. Og det var det! For å komme hit måtte vi ta buss en halvtime. Den kjørte sikk sakk langs smale veier oppover en høyde. Flere andre passasjerer syns det var skummelt oppover .. Og noe...

Cruise fra Roma

Cruisehavna i Roma, ligger 1,5 time fra Roma Sentrum. Om du skal på cruise herfra, og lander samme dag anbefales det å bestille transport fra cruise selskapet. Koster cirka 500 kr pr person. Man kan også bestille egen bil med egen sjåfør, og dette koster rundt 1000 kr. Dette blir billigere om man...

Celebrity Cruises

Store forventninger til årets ferie! Vi skal reise med Celebrity Cruises for første gang. Vi har tidligere vært på 5 cruise med Royal Caribbean. De har levert hver gang! Har alltid hatt en flott ferie og opplevd masse hver eneste gang vi har reist med de. Men i år hadde vi lyst å prøve noe nytt. ...

Årets sommerferie!

Mange av de mest populære feriemålene er for lengst utsolgt. Og om du er en av mange som drømmer om cruise i Middelhavet i sommer - må du forte deg å bestille! Cruise selskapene booker allerede nå 2016!! Denne sommeren er så godt som UTSOLGT! Til og med den gigantiske cruise båten Allure of the S...

Solnedgang på havet

En av de beste tingene ved å være på cruise er utsikten! Man får panoramautsikt over alle stedene man er innom og ikke minst av havet. Ingenting er så uendelig vakkert som å kikke på soloppgangen og solnedgangen fra dekk. http://www.ving.no/cruise http://www.royalcaribbean.no

Badebleier ...

Noen som har erfaring med badebleier? Det finnes så mange ulike typer, at det ikke er lett å finne ut hvilket merke man skal velge..Libero Swimpants? Huggies Little Swimmers? Eller er noen av de andre merkene bedre? Badebleien ble uansett vår beste venn sommeren 2013. Vi var da på et 2 ukers crui...