Booking.com

Basseng med utsikt

Mitt favorittomrde p Symphony of the Seas ble stedet som heter Solarium. Dette er et omrde kun for voksne som ligger p dekk 14 og 15 helt framme p bten. Solariumet gr over hele 2 store etasjer og er delt inn i flere ulike soner. Barn under 16 r har ikke lov til oppholde seg her dessverr...

34 timer p havet

Torsdag kveld forlot vi Napoli og Italia for denne gang. Den siste strekningen p cruiset med Symphony of the Seas var bare p havet fra Napoli og tilbake til Barcelona. Den siste etappen varte i hele 34 timer! Sjdagen er det alltid mange som ser fram til nr de befinner seg p cruise. Har man v...

Vi har havnet i Brussel, Belgia!

Hei fra Brussel i Belgia! Her sitter vi p flyplassen i et helt annet land enn vi hadde tenkt p vei hjem til Oslo. Alt skyldes min flybilett tabbe! Kort fortalt, vi betalte bare 2000 kr for 3 personer direkte ned til Barcelona. Og tenkte at vi ikke trengte skynde oss med returbillettene som va...

Amalfikysten rundt med privatsjfr

Spente var vi nr vi gikk av Symphony of the Seas i gr i Napoli, Italia. Vi hadde leid en privatsjfr for frste gang og viste ikke helt hva vi kunne vente oss. Cruiseskipet sa de hadde brukt dette fimaet i resvis, s tenkte at de mtte vre bra om de var godkjent av cruiseselkapet som stiller...

Farvel Roma!

Onsdag kveld forlot vi Roma og satte kursen mot Napoli. Mange slitne passasjerer om ord som hadde vrt med p 10 timer lange turer inn til Roma. Havet var like rolig som et svmmebasseng hele veien. Merker ikke at vi er p havet i det hele tatt! Vet ikke om det er fordi skipet er s enormt stort?...

En dag i Roma

I gr l vi ankret opp hele dagen i Civitavecchia, cruisehavna, utenfor Roma. I flge cruiseskipene er nemlig Civitavecchia stoppet Roma, selv om Roma ligger 1,5 time unna med bil, buss eller tog. Roma har ingen havn s det er den enkle forklaringen p dette. Og Roma hres nok ogs mer fristende ...

P vei til Roma

I gr kveld forlot vi den Italienske Rivieraen og La Spezia med kurs mot Roma som ikke er s langt unna. Vi sto sammen med mange andre p verste dekk for se nr vi skulle seile ut, men det skjedde aldri p det klokkeslettet vi skulle dra. Vi ventet og ventet og ventet. Nr det hadde gtt gansk...

Cinque Terre og Portovenere

I dag morges var det litt tidligere opp enn de andre dagene ombord fordi de skulle bli med p en utflukt. Har alltid drmt om oppleve Cinque Terre og Portovenere og plutselig fikk jeg muligheten n som jeg er ombord p Symphony of the Seas og vi er like i nrheten. Var spent p denne turen for ...

Solnedgang p havet

God morgen fra havet! Vi er p vei til Italia!! Ikke s lenge fr vi er framme i La Spezia hvor vi skal bli med p en utflukt som vi bestilte i gr. Da var det nesten ingen ledige plasser igjen p denne turen s fortet oss med bare bestille. I dag skal vi f se Portovenere og Cinque Terre! Allt...

En dag i Marseille, Frankrike

I dag morges kom vi til et nytt land og et nytt stopp: Marseille i Frankrike! Vi har vrt mye i Frankrike tidligere men aldri her fr., og var veldig spent p hva vi kunne vente oss. Jeg er veldig glad i sm svnige franske fiskelandsbyer med fargerike hus og bter. Marseille er den nest strste ...

P havet igjen

Vi er p havet igjen og det har vi vrt siden i gr ettermiddag. Vi har forlatt Spania og er n p vei til Frankrike igjen. Sjen er fremdeles like stille og vi merker knapt at vi befinner oss ute p det store pne havet. Det er enn et par timer til vi kommer fram til Marseille og Frankrike. De ...

Tilbake i Palma de Mallorca

I dag morges kom vi tilbake til Palma i Mallorca og frste stopp p denne turen med cruiseskipet Symphony of the Seas. Her var vi ogs i fjor sommer p besk. Og etter flere besk her de siste rene begynner vi bli godt kjent. Planen i dag var derimot gjre minst mulig, slappe av og bare ta d...

P havet

Vi er p havet p vei til vrt frste stopp. Havet er helt stille og rolig akkurat som jeg hpet p at det skulle vre. Det var som om vret ble bedre med engang vi seilte vekk fra Barcelona. Da sluttet det blse, det sluttet regne og det fltes ut som om tempraturen steg med flere grader med...

Ombord p verdens strste cruiseskip: Symphony of the Seas

Reklame

N er vi ombord p Symphony of the Seas! Dette er det strste cruiseskipet som noengang er blitt bygget og er verdens strste cruiseskip for yeblikket! Dette er i tillegg helt flunkende nytt! Frste offisielle seiling var forrige uke den 7 april. Vi er alts p den andre seilingen til dette enor...

Frokost og demonstrasjoner

Sent i gr kveld la jeg tilfeldigvis merke til et brev som ble lagt under dra vr p hotellet vi bor p. Der sto det kort at det var varslet en stor demonstrasjon i byen klokken 11 i formiddag og at de anbefalte alle som skulle til flyplassen om dra 3 timer fr avgang, selv om flyplassen er re...

Grand Hotel Central Barcelona

Reklame

I dag formiddag kom vi tilbake til vrt favoritthotell her i Barcelona: Grand Hotel Central Barcelona. Dette er vr absolutte favoritt i byen og det er her vi fortrekker bo og alltid kommer tilbake til. Vi har prvd andre hotell og tenkt at vi ogs burde prve flere andre, men kjenner at det al...

P plass i Barcelona

Vi er trygt p plass tilbake i Barcelona, etter at dagen startet p verst mulig mte. Og det er egentlig bare vr egen feil! Denne gang har vi ventet helt til siste dag med gjre ferdig pakkingen. Man tenker alltid at det vil g fort, men det gjr jo som kjent aldri det. Mens vi voksne pakket f...

11 dager igjen ...

Reklame

I gr var det SOL + knallbl himmel her i Oslo og det s nesten ut som om snen hadde begynt forsvinne litt enkelte steder. Men n snr det igjen, og jeg har egentlig gitt opp hpet om at det snart blir vr. Husker at det flere ganger i mai i fjor kom masse sn, s n tror jeg ikke p det fr j...
Reiseglad Reiseglad

40, Oslo

Dette er en blogg som har fokus p reising og opplevelser sammen med barn. Her vil du ikke finne mote, mat eller interir tips. Men kanskje inspirasjon til din neste reise eller oppdagelsesferd? Alt er skrevet av en reiseglad, eventyrlysten, dagdrmmer, aktiv og engasjert mamma til 3, som stadig er p farten rundt om i verden.