Santorini med små barn

Noen av stedene på Santorini er ikke blant de mest barnevennlige dessverre! Men det er likevel fint mulig å dra her med mindre barn om man planlegger litt på forhånd. Den mest populære delen av øya er Oia, som ligger høyt oppe på en klippe på nordspissen. Dette er stedet å dra for å få med seg fa...

Den vakreste av de alle!

Santorini er en av de vakreste stedene i Helas. Kanskje den aller vakreste? Det var like mye WOW å komme tilbake hit, som første gang. Og jeg kjenner at jeg gjerne kunne ha reist tilbake for tredje gang også. Ikke ferdig med Santorini ennå merker jeg .. = ) Mitt favorittsted i Santorini er uten ...

Tilbake til Santorini

Etter stopp i fargerike Tyrkia og fine Rhodos, sto Santorini for tur. Her har vi vært før, (se arkivet mitt på bloggen!) men var likevel spent på å komme tilbake. Dette er nemlig en gresk øy som gjorde stort inntrykk sist vi var der. En liten bloggoppdatering fra Santorini mens vi var der finner ...

Glimt fra Rhodos

Etter stoppet i Rhodos var det Santorini som sto for tur. Men før jeg forteller alt om hvordan det var å komme tilbake til denne greske skjønnheten, skal jeg vise noen siste bilder fra fine Rhodos. Dette var et sted vi koste oss masse! Flott ferieby, som vi gjerne reise tilbake til. Og som jeg an...

Solen skinner alltid på Rhodos

På Rhodos er det 300 solskinnsdager i året. Legger du ferien hit, er du dermed så godt som garantert fint vær! Sannsynligheten er i alle fall stor for at du vil få sol mens du er der. Solen skinte og varmet som bare det når vi nylig var her. Gradestokken viste hele 38 varmegrader!Fikk et veldig b...

Tommelen opp for Rhodos!

Etter å ha seilt avgårde fra Kusadasi og Tyrkia, var neste stopp på cruiset Rhodos. Dette var også et sted vi aldri har vært før. Spent på alle stoppene vi skulle innom i Hellas, pga den mye omtalte Hellas krisen jeg hadde lest så mye om i media før vi dro. Men Hellas krisen merket vi ingenting t...

Glimt fra Tyrkia

Her kommer noen siste glimt fra Kusadasi, Tyrkia. De ble tatt like før avreisen vår herfra.Kort oppsummert, havnebyen Kusadasi var en fin by! Men de ekstremt masete selgerne som skulle selge uansett hvor mange nei de fikk, gjør at dette stedet ikke kommer til å havne på favoritt reiselisten vår. ...

Havnebyen Kusadasi

Kusadasi var tidligere en liten tyrkisk fiskelandsby. Men for å klare å ta imot alle reisende som kom hit for å se de berømte ruinene Ephesus, ble den søvnige landsbyen forvandlet til en stor og moderne havneby. Mange cruisebåter legger til i Kusadasi. Byen har derfor også laget en flott og moder...

Shopping i Tyrkia

Nylig var vi i Tyrkia for første gang. Du kan lese litt om det HERog HER! Det ble ikke den lange rapporten fra Tyrkia mens vi var der. Nettet fungerte dårlig, så det ble med en liten hei og kort'Hvor vi er nå'oppdatering da. Hadde hørt mye negativt om hvor utrolig slitsomme selgerne i Tyrkia er f...

1 ting du må gjøre i Sorrento!

Den dagen du står midt i Sorrento sentrum, er det en ting du må love meg å huske på: dumåspise is på Fauno Bar! Stedet har den beste beliggenheten i hele sentrum, så det er ikke til å unngå at man får øye på dette stedet så fort man har kommet seg til Sorrento. Det ligger midt på Piazza Tasso. De...

Sorrento

Den italienske rivieraen er i vinden som aldri før. I år kan man lese at de store kjendisene har valgt å dra hit, fremfor den franske rivieraen og Ibiza. Når vi nylig var tilbake i Napoli, benyttet vi oss av muligheten til å dra på utflukt til den kjente amalfikysten. Vi har tidligere valgt å bes...

#cruiselife

Reflection erCelebrity Cruises nyeste cruisebåt. Den er over 315 meter lang og har plasstil mer enn 3000 passasjerer. De andre passasjerene merker man ikke så mye til, for cruisebåten er så stor. Det finnes så mange steder å være på båten, at alle fort finner sine favorittområder. Vi trivdes best...

Gresset er grønnere hos Celebrity Cruises!

På Celebrity Cruises sine cruisebåter finner du et helt dekk med gressplen! Ekte gress! Gresset kan brukes til så mangt, se bare videoklippet i mitt forrige innlegg = ) Men det kan også brukes til å sole seg på, til å ha piknik på, eller hva med frokost, lunsj, middag eller grillmat på gresset?Se...

Fotballbane på havet

På det 315 meter lange cruiseskipet Celebrity Cruises - Reflection har de et helt dekk med gress! Ekte gress!! Jeg så bilder av det før vi dro, men trodde ikke gresset var ekte. Men det var det, og dekk 15 ble fort vår favorittsted på båten. Hver kveld etter vi hadde spist middag kom vi opp her t...

3 års fotografering

I juni ble den lille her i huset 3 år. Flinke Kamilla Weiglin som driver Barnas Bilder tok masse fine bilder av Ella i den forbindelse. Har vist flere av de her tidligere. Og i går fikk jeg tilsendt et bilde som hun har laget og puttet på effekter i ettertid. Syns det ble så fint! Og veldig passe...

Videoklipp fra Mykonos

Her hjemme har hverdagen såvidt begynt igjen etter ferien vi kom hjem fra i går. Koffertene holder på å tømmes og vaskemaskinen går for fult. Deilig at solen skinner igjen i dag! Da kan alt henges ut, og det blir fort tørt. Og mens man må rydde, kan man drømme seg tilbake til sydligere strøk. Er ...

Opp i lufta

Det verste med tidlige flyavganger, er tidspunktet man må stå opp for å rekke flyet! Vekkerklokken vår ringte klokke 03.45 i dag morges!! Og knappe 40 minutt senere satt vi i en taxi på vei til flyplassen i Roma. Det var så rart å kjøre gjennombyen uten å se et eneste menneske ute.Alt tar veldigl...

39 varmegrader i skyggen!

Vi gikk av cruisebåten i dag morges. 10 netter i Middelhavet gikk dessverre altfort fort! Og det var med tungt hjerte vi måtte forlate den flotte båten i dag. Vi har hatt blikkstille hav, null bølger og bare litt frisk vind noen kvelder. De siste dagene har vært rekordvarme! Vi har har hatt nærme...

Santorini

Vi hadde en fantastisk flott dag i Santorini i går! Siden vi har vært her engang før, viste vi akkurat hvor vi ville. Og så fort vi var oppe på den flotte øya med kabelvogna, tok vi taxi til Oia. Denne lille landsbyene ligger helt på tuppen av Santorini. Og det er her alle postkort bildene fra He...

Tilbake i Santorini

Vi er tilbake i Santorini! Har vært i Oia. Er så vakkert at det tar pusten fra oss. Men har ikke nett her. Så blir tidenes korteste innlegg ...

Rhodos

Nå er vi i Rhodos! Det var faktisk deilig å komme tilbake til Hellas etter masete Tyrkia! Merker ingenting til den såkalte Hellas krisen her i Hellas. Det er penger i minibankene og vi får betalt med kort alle veier. Min første gang her i Rhodos. Og jeg liker meg! Fin gamleby, fin havn, fine buti...

Tyrkia

Vi er i Tyrkia! Og her er det brennvarmt!! Derfor er glade for at vi ikke ble med på utflukt mens vi er her. Mange har dratt for å se på de kjente ruinene Efesossom ligger her. Det er en flere tusen år gammel romersk by som ligger i dette området.Men siden et er så ekstremt varmt i dag, ville det...

God morgen Tyrkia!

Vi ligger nå til land på vestkysten av Tyrkia, i Kusadasi! Gleder oss til å tilbringe dagen her! Min første gang i Tyrkia, så er ekstra spent. De som jobber ombord på cruiset, sier det er 1 million butikker her. Så alt ligger til rette for at man skal klare å gjøre noen handle kupp i løpet av dag...

Tilbake i Mykonos

Vi er tilbake i vakre Mykonos! Var veldig spent på hvordan det ville bli å komme tilbake til Hellas, pga alt man har lest i media. Men her er det penger i minibankene, vi får betalt med kort og det er null problem!! Grekerne bare smiler og tar livet med knusende ro på denne øya. Masse butikker he...

God morgen Mykonos!

God morgen fra Mykonos! Etter et døgn på havet er vi nå tilbake i Mykonos.Her har vi vært 1 gang før. Jeg syns at Santorini og Mykonos er det aller flotteste Hellas har å by på. Og er derfor veldig glad for å være tilbake her igjen!! Gresk idyll med bare hvite hus! Veldig vakkert! Innseilingen hi...

Livet ombord

Det siste døgnet har vi vært på havet. Fra Sicilia til Mykonos er det ganske så mange nautiske mil. Sjøen er blikkstille! Ikke en eneste bølge har vi sett til nå. Vi bestile lugar med stor veranda, og det er vi veldig glade for! Siden været er så fint, har vi nesten bare vært ute. Vi har 24 timer...

Sicilia

I dag er vi i Sicilia! Og vi valgte å bli med på utflukt til Taormina. Hadde hørt det skulle være veldig fint her. Og det var det! For å komme hit måtte vi ta buss en halvtime. Den kjørte sikk sakk langs smale veier oppover en høyde. Flere andre passasjerer syns det var skummelt oppover .. Og noe...

Cruise fra Roma

Cruisehavna i Roma, ligger 1,5 time fra Roma Sentrum. Om du skal på cruise herfra, og lander samme dag anbefales det å bestille transport fra cruise selskapet. Koster cirka 500 kr pr person. Man kan også bestille egen bil med egen sjåfør, og dette koster rundt 1000 kr. Dette blir billigere om man...

Tilbake i Roma!

I går kom vi tilbake til Roma for 3 gang!Flyturene gikk smertefritt. Måtte nemlig ta 2 fly for å komme hit. De billige direktefly rutene var for lengst utsolgt. Og SAS og Norwegian skulle ha nærmere 30 000 kr for å fly oss ned! Det syns jeg var veldig dyrt å betale bare for fly!! Så slo til med L...

Halveis

Hurra! Nå er vi halveis! Venter på neste fly i Munchen nå. Fin flyplass! Veldig greit å vente her noen få timer. Grattis kaffe og te overalt på flyplassen. Sånt liker vi! : D Mørke, mørke skyer ute nå! Og det regnet her når vi kom. Håper det blir en like fin tur videre, som det var bort. Da var d...

Wish me luck!!

Grøss!! Hjertebank! Klamme hender! Gruer meg!! Hilsen hun med flyskrekk ; (

Hjelp jeg skal snart ut å fly!

Jeg elsker å reise! Men det verste jeg vet er å fly! Høres det logisk ut? Jeg vet at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Jeg blir dårlig bare av å tenke på at jeg snart skal til en flyplass. Og ser for meg bare det verste .. Jeg kjenner at reisefeberen herjer i kroppen min. Og har mest lyst å bar...

Paris

Skal du til Paris for første gang, er Eiffeltårnet obligatorisk å få med seg! Med sine 325 meter er dette det høyeste og mest kjente bygget i Paris! Eiffeltårnet ble først tilbudt Barcelona, som ikke ville ha det! De syntes det var for rart og dyrt.Og byggverket var heller ikke godt likt i Paris ...

Hva nå Hellas?

Den siste tiden har det vært veldig mye om Hellas i media, og det er ikke til å unngå å få med seg. Grekerne har i kveld stemt nei til EU sine krav til landet. Modig! For det er nå høyst usikkert hva som vil skje videre med Hellas. Dramatisk! Fordi ingen vet om bankene vil åpne til uken eller om ...

Celebrity Cruises

Store forventninger til årets ferie! Vi skal reise med Celebrity Cruises for første gang. Vi har tidligere vært på 5 cruise med Royal Caribbean. De har levert hver gang! Har alltid hatt en flott ferie og opplevd masse hver eneste gang vi har reist med de. Men i år hadde vi lyst å prøve noe nytt. ...

Ferieforberedelser!

Solen steiker igjen ute! Gradestokken viser 29,5!! Og siden jeg er for brent til å sole meg, sitter jeg her med cardigan på. Men har i det minste fått en haug med kald drikke. Noen som har smakt noen av disse forresten? Har fått tak i det aller viktigste man trenger når man skal reise utenland...

Fiesta tempo

Noen dager er det godt å bare ta livet med ro! Og i dag er en av de dagene. Hadde veldig lyst å ta turen tilbake igjen til Sørenga Sjøbad i dag ... Men siden jeg klarte å bli så utrolig solbrent der i går, har jeg tatt meg en pause fra sol i dag. Pleier å være veldig forsiktig med nettoppsolen. M...

Sørenga Sjøbad!

I dag besøkte vi Sørenga Sjøbad, som ligger bak Operaen her i Oslo. Dette stedet åpnet for nøyaktig 1 uke siden! Badenymfer fra hele byen har siden strømmet ned til byens flotteste sjøbad etter at det åpnet. Og jeg var veldig spent på hva jeg kunne vente meg her i dag! Jeg har nemlig ikke vært på...

Drømmedag!

I dag var det bare å komme seg opp så tidlig som mulig. Fristen for å levere siste innlevering i videreutdannelsen jeg holder på med, var nemlig i dag! Så selv om man egentlig bare har lyst å gjøre alt annet, hadde jeg ikke noe valg. Jobbet intenst i flere timer. Og presis klokken 07.53 trykket j...

Varmt!

I dag er det VARMT! Nå i ettermiddag er det hele 28 varmegrader i hovedstaden!!! Og varmere skal det bli! Derfor er jeg veldig glad for at den lille nå har flere uker med sommerferie fra barnehagen foran seg. Er sikker på at hun ellers ville ha følt seg ganske så kokt og sliten av å være ute i de...

Guide til Disneyland Paris - Del 2

Disneyland Paris er delt inn i 2 parker: Disneyland Park og Walt Disney Studios Park / Universal. Disneyland Park er et eldorado og et drømmeland for de mindre og familier. Mens Walt Disney Studios park passer best for de som er litt større og voksne. Her er det nemlig mest fokus på film, 50 tall...