Kjære Norwegian!

I går sto jeg forventningsfull og spent å kikket ut av vinduene på flyplassen i Nice. Jeg ventet på et bestemt fly. Flyet som skulle ta oss hjem igjen. Et fly fra Norwegian. Etter å ha lest all den negative kritikken dere fikk tidligere i sommer, håpet jeg at det faktisk skulle komme et fly. Jeg...

Nice ---> Oslo!

God morgen! Her er sola oppe for lengst! Fuglene kvitrer som bare det .. Det har kommet inn flere nye flotte båter her i bukta i løpet av natten. Og det ser ut til å bli nok en fin dag her i Villefranche - sur - Mer. Vi skal snart reise til flyplassen i Nice. Og venter egentlig bare på å få reise...

Eze Village

Her kommer noen flere bilder fra Eze og Eze Village. Denne Middelalderbyen og borgen er det mest spesielle stedet vi har besøkt i løpet av denne ferien, uten tvil! Men dette er et sted jeg vil anbefale alle å besøke om man noengang befinner seg i nærheten. Borgen i Eze Village har nemlig noe for...

Eze

I går tok vi turen til Eze. Jeg har nemlig lenge hatt lyst til å se Eze Village. Dette er en middelalderby som ligger på toppen av et fjell. Dette stedet ligger nesten 450 meter over havet! Øverst i borgen har de en botaniskhage med fantastisk utsikt over den Franske Riviera og havet. Denne...

Menton

I går tok vi turen til Menton på formiddagen. Og en ny tur inn til Nice på kvelden. I dag har vi vært i nydelige Eze hele dagen. Har opplevd mye siste døgnet! Men først litt om Menton .. Vi tok buss 100 til Menton i går. Bussturen tar omtrent 1 time fra Villefranche hvor vi bor. Turen koster bar...

Late dager

Vi nyter fremdeles late dager langs havet og den Franske Rivieraen. Det er veldig varmt her på dagtid, og da er det godt å bare ta livet med dro og skru ned tempoet. Ha beina i bassenget, være under en stor parasoll eller litt skygge. Men senere i dag går turen til Menton. Dette er en by som lig...

Blomsterhav i Nice

I går besøkte jeg stedet som ble rammet av terror i Nice. Jeg la ned blomster og tente lys. Og tenkt masse på alle de uskyldige menneskene som ble drept her .. Særlig alle de små barna!! Jeg har også tenkt masse på alle deres pårørende, som mistet sine nære og kjære. Det kjæreste de eide. Det va...

Hei søndag!

I dag er det allerede søndag! Dagene bare flyr avgårde! Og særlig når man har det fint, og befinner seg i vakre omgivelser. Her er det virkelig fint! Helt nydelig! Solen er oppe for lengst her på den Franske Riviera. Det koker og varmer ute. Og i dag kommer det til å bli en flott og varm dag! J...

Cannes

I dag tok vi turen til Cannes! Har en liten togstasjon her vi bor i Villefranche. Og herfra kan vi ta toget til Cannes, Antibes og Nice fra den ene siden. Og tog til Monaco og Menton fra andre siden. Tur/ retur Cannes kostet 15 Euro pr person. Halv pris for barn. Togturen tok en hel time! Dette...

Fransk småbyidyll

Villefranche er et veldig lite sted midt på den Franske Riviera. Her er forholdene små. Og det er lett å komme seg rundt i denne lille byen. Alle vi har møtt til nå er vennlige og hjertlige. Hvis du er innom er sted mer enn en gang, blir du lagt merke til. De som jobber i butikkene og spiseplass...

Monaco

I dag tok vi en liten tur til Monaco. Vi har vært der før. Men tenkte det var kjekt med en utflukt. Det er bare knappe 10 minutt fra Villefranche og stedet hvor vi bor. Buss 100 kjører langs hele rivieraen. Den har stopp i Nice - Villefranche - Eze - Monaco og Menton. Bussstoppet er rett utenfor...

Veldig varmt!

Her på den Franske Riviera er det veldig varmt! Det føles som vi er i et tropisk klima. For her blir det veldig klamt og intenst når sola varmer midt på dagen. Og da er det godt å ha et svømmebasseng å avkjøle seg i! Den lille synes det er så morsomt å bade, at det er umulig å få henne opp igjen...

Tilbake i Villefrance

Togturen fra Paris til Nice gikk som en drøm! 5 timer og 40 minutt bare fløy avgårde ... Utsikten var utrolig flott hele veien! Den franske landsbygda ser ut som malerier. Og satt å kikket bergtatt ut av vinduene time etter time. Når vi nærmest oss kysten så vi den ene flotte båten etter den andr...

Fra Paris til Nice

Etter 6 dager i Paris kjennes det greit å komme seg videre. Men det er med veldig blanda følelser at vi setter kursen ned mot den Franske Riviera. I dag er vi nemlig på vei fra Paris til Nice! Kanskje det blir litt terapi å komme ned til området hvor alt skjedde? Vi har ikke bestemt oss ennå for...

Val'd Europe

Val'd Europe er et gigantisk kjøpesenter i Serris, nær Disneyland. Her finner du 180 butikker og spiseplasser fordelt på 2 enorme plan. Senterer er stort og luftig. Med kult 'gammeldags' togstasjon tak og masse glassvinduer som slipper inn mye lys. Her finner du alt hjertet begjærer! Butikkovers...

Shopping i Paris

La Vallée Village er en stor luksus design outlet landsby rett utenfor Paris. De har åpent hver eneste dag. Til og med søndag! Og her finner du 120 designmerker samlet på et sted. Dette er stedet om du er på jakt etter merkevarer med opptil 70% avslag! Dette er et veldig populært sted! Faktisk d...

Hôtel L'Elysée

Når vi skulle til Paris denne gang, ønsket vi å bo nær Disneyland og shopping. Valget falt derfor på Hôtel L'Elysée. Dette hotellet ligger rett over gaten fra Val D'Europe kjøpesenter, (gigantisk!!) Sea Life akvarium, La Vallée Village (stort Outlet merkevare shopping senter) og Disneyland Paris....

Disneyland Paris tips!

Her kommer mine beste Disneyland Paris tips, basert på de 2 gangene vi nå har besøkt parkene: 1. Disney hotellene er kjempedyre! Du kan spare en hel liten formue om du heller velger et av de mange andre hotellene som ligger i nærheten. Jeg anbefaler Hôtel L'Elysée som vi bor på nå. Dette hotelle...

Drømmedag i Paris

Våknet klokken 07 i dag morges til knallblå himmel. Og tenkte med engang at dette kom til å bli en perfekt dag! Mens vi spiste frokost fikk jeg dessverre beskjed om at vi har hatt et dødsfall i familien i natt. Trist å få en sånn beskjed når man er langt hjemmefra. Kunne ønske jeg var hjemme når...

Universal Studios Paris

I går gikk turen tilbake til Disney parkene. Vi besøkte Universal Studios Paris halve dagen. Og tilbragte også mange timer i den veldig flotte nabo parken Disneyland Paris. Det er så mye å se og gjøre at plutselig kan det ha gått nesten 8 timer!! Universal Studios har mest fokus på film og film ...

Disneyland

Det siste døgnet har vært preget av lite søvn og mange tanker. Når vi så hva som hadde skjedd i Nice, fikk vi helt sjokk. Det føles ekstra voldsomt å befinne seg i samme land som blir utsatt for terror. Og særlig fordi vi skal til stedet som ble rammet, om kort tid. Vi har vurdert å avbryte feri...

Tilbake til Paris

Vi er i Paris! HURRA!! Det er lenge siden vi har vært her sist, så kjekt å komme tilbake. Og litt ekstra spesielt å lande her i dag, siden det er nasjonaldagen i Frankrike! Tenkte at alt da kom til å være stengt, men det er det ikke. Her feirer de ikke nasjonaldagen som oss hjemme i Norge. Virker...

Reisefeber

DA! Nå er vi på flyplassen og er snart klar for avreise ... Kjenner det kribler i hele kroppen .. Og akkurat nå har minst 2 av oss 1 million sommerfugler som herjer i kroppen ... Jeg er kanskje ikke den eneste som føler meg sånn hver gang jeg skal ut å fly? Prøver å si til meg selv at det er HELT...

Gult er kult!

Min kjære venn: en rød stor koffert fra Samsonite ble dessverre ødelagt sist vi var på ferie. Den har vært med meg rundt i verden i flere år. Og kvaliteten var TOPP! Det er rart hvor mye den faktisk har overlevd gjennom årene. Men det var et cruiseskip som klarte å ta knekken på den tilslutt. Der...

Photoshoot ved havet

Hei og hopp! Har vært lite aktivitet på denne siden i det siste. Det har sin naturlige forklaring: det har vært travelt om dagen! Men nå er det ferie, og endelig tid til å ta ting i litt roligere tempo .. Og ikke minst muligheten til å puste litt mellom alle slagene som står på planen for tiden ...