Venter på Norwegian!

Denne lille jenta har vært: 18 dager på havet, innom 7 land og totalt 16 ulike byer og stopp de siste 21 dagene!🌴🛳🌴Nå venter den vesle globetrotteren veldig på at Norwegian skal komme med Dreamlineren sin til Barcelona og fly oss hjem ..Krysser fingrene for at de faktisk k...

Tilbake til Palma, Mallorca

I dag morges kom vi til stopp nummer 13: Palma i Mallorca. Jeg er litt lei meg for at i forlot Formentera og Ibiza klokken 03 i natt. Men det var også hyggelig å komme tilbake igjen til Palma og Mallorca for dette er virkelig en fin by! En by veldig mange nordmenn har besøkt og har et forhold til...

Mitt lille paradis

I går kom vi tilbake igjen til Ibiza. Og jeg har vist i lang tid at jeg da måtte benytte muligheten til også å dra over igjen til Formentera. Dette er en øy som har veldig fine strender. Øya befinner seg 3,6 kilometer sør for Ibiza i Middelhavet. Men ikke alle i familien var like lystne til å dra...

Tilbake på min favorittplass!

I går morges kom vi tilbake til Ibiza for 4 gang! Selv om vi har vært her mange ganger før var dette et av stoppene jeg likevel gledet meg mest til å komme tilbake til. Det er et eller annet spesielt med denne vakre plassen. De hvite husene, de glade menneskene som bor her, stemningen og strenden...

På vei Ibiza

Akkurat nå er vi ute på Middelhavet på vei til Ibiza, og det har vi vært siden i går kveld. Men før vi kom så langt måtte vi faktisk snu og dra tilbake til Sete i Frankrike pga en nødsituasjon og litt dramatikk etter vi hadde seilt derfra. Vi satt og så på utseilingen fra Sete i Reflection Loung...

Sete, Frankrike

I dag morges kom vi til Sete i Frankrike. Dette er et helt ukjent stopp for oss. Vi hadde ikke engang hørt om denne byen og plassen før vi så at vi skulle dit. Mens vi var på vei hit fikk vi litt mer informasjon via cruise programmet vi får levert på døra hver kveld. Dette er altså den største fi...

La Seyne-sur-Mer

I dag morges kom vi til den lille koselige franske byen La Seyne-sur-Mer i Provence. I følge cruiset sitt program er vi i dag i Toulon. Men Toulon ligger ca 30 minutt unna herfra med båt. For å komme til Toulon tilbyr derfor båten shuttelbåt dit til 20 $ dollar pr person. For en familie på feks 5...

Tilbake til Frankrike

God morgen fra Frankrike! Vi er nemlig på plass i et nytt land og på en ny og vakker destinasjon. Her går det jammen unna!Reiste fra Portofino og dårlig vær Italia i går kveld. Hele dagen var overskyet med regndråper og veldig choppy sjø. Vi ankret opp i bukta 20 minutt fra selve Portofino, og bl...

Portofino, Italia

Hei fra Portofino og den vakreste plass på jord! Vi kom hit klokken 07 i dag morges. Cruisebåten har ankret opp ut ibukta her. Og vi blir fraktet i land i små tenderbåter og livbåter. Dette var stoppet jeg har gleder meg mest til, og jeg jeg sitter her og dupper beina i havet, og tenker at j...

Livorno, Italia

I dag er vi på stoppet Firenze, Pisa i følge cruise programmet. Men det er jo ikke helt sant! Firenze ligger nemlig 100 minutt unna der vi faktisk er. For å komme til Firenze, som ikke er en havneby engang, må man nemlig ta buss eller tog i 1 time og 40 minutt. Og det er det kanskje ikke alle cru...

Cruise nummer 2

Cruise nummer 2 startet fra Roma i går. Vi reiste aldri inn til Roma sentrum, siden vi har vært der før. Men jeg valgte å benytte meg av gratis shuttelbuss inn til den lille havnebyen Civitavecchia. Der var det veldig koselig! Rolig og søvnig liten badeby med noen få butikker, strandpromenade, st...

Tilbake til Roma igjen

For mange år siden kastet jeg en mynt i den berømte fontenen Fontana di Trevi i Roma. Det sies ifølge legender at man ved et besøk bør man kaste en mynt over skulderen i fontenen. Dette vil bringe lykke og sikre at man kommer tilbake til 'den evige stad'. Lurer på om det faktisk er noe ...

Tilbake til Napoli

I dag morges kom vi tilbake til Napoli for tredje gang .. eller var det vår fjerde gang her? Dette er den største byen i Sør - Italia med over 1 million innbyggere! Når vi har vært her tidligere har vi dratt rett over til Capri med båt eller vært med på turer til Amalfikysten og Sorrento. Denne g...

Catania, Sicilia

I går morges kom vi tilbake igjen til Sicilia. Vi har vært derengang før. Da lå vi ankret opp i Messina og dro på tur til veldig vakre Taormina. Dette er en liten landsby / by som ligger på toppen av en klippe, og var vel verdt besøket. Stedet har vært populært helt siden 1800 tallet! Men siden v...

Marsaxlokk, Malta

Vi har allerede konmet oss til Sicilia i Italia! Hadde en veldig rolig tur over hit som startet i går kveld. Og klokken 07 i dag morges våknet vi opp i Italia! Helt utrolig å kunne våkne opp på en ny destinasjon (nesten) hver eneste morgen! Gleder oss til å se mer av Sicilia i dag. Men mens jeg v...

Spennede Malta

Vi ble vekket klokken 08 i dag morges av Roomservice som kom med (enorme mengder) frokost til terrassen på lugaren vår. Hadde glemt å sette på vekkerklokke .. og der og da føltes det også ut som vi hadde glemt at vi hadde bestilt frokost til rommet. Men bråvåknet når vi plutselig hadde besøk på l...

Valetta, Malta

Litt over klokken 06 i går morges våknet jeg av en voldsom risting og et kjempehøyt brak. Så hørte jeg min eldste datter på 18 år rope med livredd stemme MAMMA! Og siden vi er på en cruisebåt, løp jeg ut på terrassen vår for å se hva som hadde skjedd. Ingenting hadde skjedd, bortsett fra at vi ha...

Sjøsyke tips!

Strekningen fra Kotor i Montenegro til Malta er 38 timer på havet når man befinner seg på et cruise. Sjødager når man bare er på havet uten stopp er egentlig det verste jeg vet .. Grunnen til det er at om været er dårlig, føles timene uendelig lange. Og på denne strekningen har vi i periodevis ha...

Kotor i Montenegro

Vi kom fram til Kotor i Montenegro søndag morgen. Var blitt lovet at vi skulle få en stille og rolig tur dit, men det tok ikke lang tid før det begynte å blåse opp kraftig etter vi hadde seilt fra Dubronovik. Så hele kvelden og natten hadde vi røft vær og sterk vind på havet. Båten beveget seg ve...

Neste stopp Kotor, Montenegro

Nå er vi på vei til Kotor, Montenegro etter (nesten) 2 flotte dager her i Dubronovik, Kroatia. Det er ikke langt fra Kroatia og til Montenegro. Skal være framme allerede klokken 07 i morgen tidlig! Så vi skal kjøre i veldig rolig søvndyssende og vuggende tempo i natt. Har fått beskjed fra kaptein...

Dubronovik

I går klokken 14 ankret vi opp i Dubronovik i Kroatia. Dette er en plass jeg alltid har hatt lyst å besøke, så var veldig spent på om denne plassen levde opp til alle forventningene jeg hadde på forhånd. Innseilingen hit var vanvittig flott! Helt utrolig fint å sitte å spise lunsj ute på båten og...

På gjensyn Venezia!

Kapteinen på båten vår er født og oppvokst i Venezia, Italia. Han var naturlig nok veldig stolt over å seile ut fra utrolig vakre Venezia på torsdag. Og kunne ikke få sagt mange nok ganger at vi IKKE måtte gå glipp av utseilingen torsdag ettermiddag. Så tror nesten samtlige 2000 passasjerer sto k...

Neste stopp Dubronovik

Etter snart 1 døgn på havet nærmer vi oss Dubronovik i Kroataia og land igjen. Vi hadde litt røff sjø fra i går kveld til i dag morges. Både mye vind og mye bølger. Og vi som ikke har vært ute på det store åpne havet på en stund ble sjøsyke mildt sagt. Men når vi våknet i dag morges var det blikk...

Klar for avreise

Vi har kommet oss ombord på den flotte cruisebåten til Celebrity Cruises. Og alle mann er i WOW modus! For ombord her er det veldig flott, og vi har bare sett litt av den enn så lenge. Her er det enormt mye å finne på. Lurer egentlig på hvordan døgnet skal ha nok timer til alt vi har lyst å gjøre...

Livet på Guidecca

Når vi bestemte oss for å stoppe i Venezia igjen før et cruise tenkte vi at det sikkert holdt med 2 dager. Men nå som disse to dagene straks er over, føles det så utrolig sørgmodig å forlate denne magisk vakre plassen allerede. Vi vil ikke at det skal ta slutt. Og dette er et av de øyeblikkene i ...

Svømmebasseng på taket

Venezia blir vanvittig varmt og klamt om sommeren! Det er sånn at klærna klistrer seg fast på kroppen når man tar seg en tur ut. Og fuktigheten gjør at man fort føler at man befinner seg i en tropisk destinasjon. Da er det ingenting som er bedre å ha enn nettopp et svømmebasseng å kjøle seg ned i...

Hilton i Venezia

Gjett om vi er glad for at vi booket Hilton hotellet i Venezia! Vi var usikre på om det var rett valg siden dette ikke ligger midt i sentrum av Venezia, men på den lille øya Guidecca. Men etter å ha vært her i snart 2 dager vet vi at vi aldri ville ha bodd noe annet sted. Det var uten tvil rett v...

Tilbake til Venezia

Reisen i dag startet veldig veldig tidlig! Klokken 02 i natt begynte vi å gjøre oss klare til å rekke flybussen som skulle gå litt over klokken 03. Vi valgte å aldri legge oss, fordi vi var redd for at vi ikke skulle klare å stå opp. Og brukte timene til å pakke og gjøre oss klare i stedet for. D...

Hilton Molino Stucky Venice Hotel

Vi har vært i Venezia en gang tidligere. Da bodde vi på et koselig lite hotell rett ved den berømte Canal Grande. Her likte vi oss veldig godt, og har alltid tenkt at vi skulle bo der igjen om vi noen gang kom tilbake. Men når det ble bestemt at vi skulle hit igjen, var det hotellet des...

Drømmeferie

Det nærmer seg endelig sommerferie igjen! Sommeren her hjemme har ikke vært den beste værmessig så langt. Vi har hatt noen varme dager med blå himmel innimellom. Men ellers har det vært mange grå dager med både vind og masse regn, som det ikke har vært så mye å skryte av. Typisk norsk sommer med ...