Monaco

I dag morges våknet jeg halv 6 av at jeg merket at skipet vi er ombord i sto helt i ro. Jeg gikk ut på balkongen på lugaren vår og ble møtt av en ubeskrivelig WOW utsikt: Monaco som lå foran meg i 360 graders panorama før soloppgang. Himmelen var lyselilla. Har vært her mange ganger før, men aldri sett dette landet før på denne måten. Vi ligger ankret opp like ute i bukta av Monaco, og får på denne måten sett den lille landet fra sjøsiden. Utrolig flott! Rart at et så lite land har så mange høye og flotte bygg. I dag skal vi bli fraktet inn til land i en tender (små båter) når vi er klar og har spist frokost. Det tar ca 20 minutt inn med båt til land. Vi skal ikke bli med på noen arrangerte turer. Mange skal besøke ulike byer på den Franske Riviera, og det skal vi også. Planen er å gå til togstasjonen i Monaco og ta toget til Menton. Denne lille byen på den Franske Riviera som ligger på grensen til Italia ligger bare 10 minutt unna og 3 stopp med tog. Her skal vi se på nok et universitet som den ene datteren min har lyst til å gå på. Stemningen her er mye mer avslappet enn i Roma, så håper hun merker det og at magefølelsen hennes sier at dette er et bedre valg enn universitet hun så på der. Føler at Roma koker og at det er som å være oppi en varm gryte med lokk når man er der. Mens på den Franske Riviera er stemningen helt annerledes, mye roligere, og man har de flotte strendene og havet ved siden av seg. Så blir spennende å se reaksjonen til datteren min når hun får sett Menton for første gang litt senere i løpet av dagen. Håper hun vil like denne koselige og fine lille byen ved havet like mye som jeg gjør.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg