Fra Paris til Nice

Etter 6 dager i Paris kjennes det greit å komme seg videre. Men det er med veldig blanda følelser at vi setter kursen ned mot den Franske Riviera. I dag er vi nemlig på vei fra Paris til Nice! Kanskje det blir litt terapi å komme ned til området hvor alt skjedde? Vi har ikke bestemt oss ennå for...

Val'd Europe

Val'd Europe er et gigantisk kjøpesenter i Serris, nær Disneyland. Her finner du 180 butikker og spiseplasser fordelt på 2 enorme plan. Senterer er stort og luftig. Med kult 'gammeldags' togstasjon tak og masse glassvinduer som slipper inn mye lys. Her finner du alt hjertet begjærer! Butikkovers...

Shopping i Paris

La Vallée Village er en stor luksus design outlet landsby rett utenfor Paris. De har åpent hver eneste dag. Til og med søndag! Og her finner du 120 designmerker samlet på et sted. Dette er stedet om du er på jakt etter merkevarer med opptil 70% avslag! Dette er et veldig populært sted! Faktisk d...

Hôtel L'Elysée

Når vi skulle til Paris denne gang, ønsket vi å bo nær Disneyland og shopping. Valget falt derfor på Hôtel L'Elysée. Dette hotellet ligger rett over gaten fra Val D'Europe kjøpesenter, (gigantisk!!) Sea Life akvarium, La Vallée Village (stort Outlet merkevare shopping senter) og Disneyland Paris....

Disneyland Paris tips!

Her kommer mine beste Disneyland Paris tips, basert på de 2 gangene vi nå har besøkt parkene: 1. Disney hotellene er kjempedyre! Du kan spare en hel liten formue om du heller velger et av de mange andre hotellene som ligger i nærheten. Jeg anbefaler Hôtel L'Elysée som vi bor på nå. Dette hotelle...

Drømmedag i Paris

Våknet klokken 07 i dag morges til knallblå himmel. Og tenkte med engang at dette kom til å bli en perfekt dag! Mens vi spiste frokost fikk jeg dessverre beskjed om at vi har hatt et dødsfall i familien i natt. Trist å få en sånn beskjed når man er langt hjemmefra. Kunne ønske jeg var hjemme når...

Universal Studios Paris

I går gikk turen tilbake til Disney parkene. Vi besøkte Universal Studios Paris halve dagen. Og tilbragte også mange timer i den veldig flotte nabo parken Disneyland Paris. Det er så mye å se og gjøre at plutselig kan det ha gått nesten 8 timer!! Universal Studios har mest fokus på film og film ...

Disneyland

Det siste døgnet har vært preget av lite søvn og mange tanker. Når vi så hva som hadde skjedd i Nice, fikk vi helt sjokk. Det føles ekstra voldsomt å befinne seg i samme land som blir utsatt for terror. Og særlig fordi vi skal til stedet som ble rammet, om kort tid. Vi har vurdert å avbryte feri...

Tilbake til Paris

Vi er i Paris! HURRA!! Det er lenge siden vi har vært her sist, så kjekt å komme tilbake. Og litt ekstra spesielt å lande her i dag, siden det er nasjonaldagen i Frankrike! Tenkte at alt da kom til å være stengt, men det er det ikke. Her feirer de ikke nasjonaldagen som oss hjemme i Norge. Virker...

Billige togbilletter

I forrige innlegg jeg postet skrev jeg litt om sommerferie planene våre. Vi skal altså 1 uke til Paris og 2 uker til den franske rivieraen. Planen den siste delen av ferien, er å reise fra sted til sted langs rivieraen. Vi skal ta ting på sparket og spontant. Målet er bare at vi i løpet av turen ...

Årets sommerferie går til ...

I mars bestemte vi oss for å reise på (nok et) cruise i Middelhavet denne sommeren. Selv om vi nå har vært på 7 ulike cruise de siste årene, blir vi aldri lei. For en aktiv og rastløs familie er dette nemlig den perfekte måten å feriere på. Man får muligheten til å oppleve masse på en ferie, og d...

De skal ikke få vinne!

I går skjedde det dessverre igjen! Denne gang var det Paris som nok engang ble rammet av en rekke forferdelige terrorangrep. Terror som trolig var nøye planlagt, forberedt og organisert. Målbevisste handlinger for å gjøre mest mulig ødeleggelse.Veldig mange uskyldige mennesker ble regelrett henre...

Paris

Skal du til Paris for første gang, er Eiffeltårnet obligatorisk å få med seg! Med sine 325 meter er dette det høyeste og mest kjente bygget i Paris! Eiffeltårnet ble først tilbudt Barcelona, som ikke ville ha det! De syntes det var for rart og dyrt.Og byggverket var heller ikke godt likt i Paris ...

Guide til Disneyland Paris - Del 2

Disneyland Paris er delt inn i 2 parker: Disneyland Park og Walt Disney Studios Park / Universal. Disneyland Park er et eldorado og et drømmeland for de mindre og familier. Mens Walt Disney Studios park passer best for de som er litt større og voksne. Her er det nemlig mest fokus på film, 50 tall...

Guide til Disneyland Paris

Disneyland Paris er morsomt for både store og små! Om du har tenkt deg til Paris, er det absolutt verdt å ta turen innom her!Den flotte parken er delt opp i 2 parker: Disneyland Park og Walt Disney Studios / Universal. Disneyland Park er perfekt for familier og de med litt mindre barn, som vil el...