Tilbake til hverdagen

På mandag sto vi spente på flyplassen i Barcelona og ventet på Norwegian flyet som skulle fly oss hjem. Siden det hver eneste sommer skjer flere kanselleringer med Norwegian sine avganger, føles det litt som en risikosport å bestille fly med dem. Men når SAS selger billetter som er over 1000 kr d...

På flyplassen ... Igjen!

Hurra! Vi har landet for lengst! Og all reisefeberen og 1 million sommerfugler har også forlatt magen og kroppen for lengst. Flyturen tilbake til Oslo var ruskete. Det var mye bevegelse og mye turbulens. Men møtte noen jeg kjenner på flyet, og ble sittende å prate med de. Og vips så skulle vi lan...

Idyll på Vestlandet

Vi koste oss med en stor, god og lang hotellfrokost på morgenkvisten. Klarte å presse alt vi skulle ha med oss hjem ned i koffertene etterpå, og fikk sjekket ut presis klokken 12. Vi har hatt et fint opphold her på Scandic Maritim og Vestlandet. Nå skal vi slappe av hjemme hos familien før vi set...

God morgen!

Det er rart hvor fort disse fridagene forsvinner. Vi har hatt noen fine dager her på Vestlandet. Og skal senere i dag fly hjem igjen til Oslo og hovedstaden. Flyturen tenker jeg fint lite på. For jeg vet jeg må hjem igjen til hverdagen nå. I morgen venter både barnehage og jobb. Det verste med...

Ring Norge Rundt!

I Søragadå i Gamle Skudeneshavn finnes en aktiv og sprek kafeeier på 84 år! Hos Johannes på Majorstuen Kafe får man verdens beste vafler og kaffe!Et besøk her er en opplevelse for livet. For det er umulig å glemme et besøk på dette stedet. Når man går inn på den bittelille kafen får man følelsen ...

Søragadå

Søragadå i Gamle Skudeneshavn er et sted som er verdt et besøk. Den gamle bebyggelsen består av i overkant av 200 hus, uthus, sjøboder og sjøhus. De aller fleste av dem ble bygd i midten på 1800-tallet, og de fleste av dem ser ut omtrent som de gjorde den gang. Skudeneshavn og Søragadå fikk i 19...

Gamle Skudeneshavn

Skudeneshavn er en av de store perlene her på Vestlandet! Det hvitmalte lille stedet er blitt kåret til Norges sommerby og også til en av de best bevarte småbyene vi har her i landet. Det er ingenting som slår en rusletur i disse idylliske omgivelsene! Det lille stedet oser av sjarm. Og det er u...

Norges fineste sandstrand

Været her på Vestlandet er ikke noe å skryte av for øyeblikket. Men en rastløs sjel som meg, lar ikke dårlig vær stoppe meg! Når jeg først er ute å reiser, må jeg finne på ting, ellers går jeg fort på veggen. Det blir fort kjedelig å bare slappe av. Så i dag bestemte vi oss for å dra på tur, uans...

1. juledag

Håper alle hadde en fin julefeiring i går!? Vi hadde en veldig koselig dag sammen med familie, masse god mat, drikke og kaker av alle slag. Julen er uten tvil blitt den lilles favoritt høytid! Hun var nemlig helt i hundre i hele går. Og underholdt hele familien hele dagen. Føler meg fremdeles s...

Julefeiring langs havet

Vi våknet klokken 05 i dag morges! Ikke fordi vi var så spent fordi det er julaften i dag, men fordi det blåser så mye ute. Og når man først hørte de sterke vindkastene så godt, var det umulig å sove igjen etterpå. Vi bor på Scandic Maritm helt nede ved sjøen. Og det er nok derfor vi hører den ul...

Byen ved havet

Flyturen i dag har jeg gruet meg til lenge. Grunnen til det er at vi skulle fly til en 'destinasjon' som er kjent for mye vær og vind. Om høsten og vinteren er det veldig ofte storm, stiv kuling og orkaner her. Og pga alle disse sterke stormene, var det mange jeg kjenner, som sa de rett og slett ...