Den store nisselunsjen!

I dag var endelig den store dagen her! Dagen vi hadde ventet så lenge på .. Vi var nemlig invitert på Nisselunsj på Hamleys lekebutikk på Steen & Strøm. 10 heldige utvalgte barn skulle få være med på en eksklusiv lunsj før selve senteret åpnet. Vi skulle egentlig være med sist søndag, men da ble det avlyst uten noen nærmere forklaring. Presis klokken 13 sto vi håpefullt utenfor å ventet. Det var ikke så mange som kom. Derfor følte vi at nå fikk vi muligheten til å være med på noe ekstra eksklusivt, og forhåpningene steg etterhvert som vi nærmet oss lekebutikken. Det var en nisse der. Men nissen var ikke så veldig interessert i barna. På et bord lå det noen rundstykker oppi en plastpose. Det sto også noe uåpnet pålegg der og en pakke juice. Men ingenting var pakket opp og det var ikke dekket på. Derfor føltes det heller ikke naturlig å forsyne seg.  Ingen av de ansatte sa noe til oss. Ingen av de ansatte snakket med barna. De var overlatt til seg selv i den store butikken. Ignorert. Mens man hørte alle de ansatte som telte opp penger i kassen. De fikk heller ingen gavepose eller noen form for oppmerksomhet.  De fikk ingenting i det hele tatt! En stor butikk som de, hadde sikkert noen reklame effekter de kunne delt ut i det minste. Det hele ble bare en pinlig greie. Vi var i en stor lekebutikk, hvor det ikke føltes spesielt barnevennlig. Vi var altså en av de heldig utvalgte, men til hva? Jeg har vært på mange events både for voksne og barn tidligere. Og da er det alltid noe som skjer på det man er blitt invitert på. Og det er også vanlig å få en liten eller større oppmerksomhet som takk for at man tok seg tid til å komme. Jeg stiller spørsmålstegn til om det ikke kunne blitt en veldig hyggelig opplevelse for de små, om noen bare hadde giddet å snakke litt med gjestene som hadde kommet ekstra for å delta på dette. Vi voksne ble heller ikke snakket til. Så i en hel time, gikk vi bare rundt der og ventet på at noe skulle skje. Men ingenting skjedde. Håper de ansatte leser dette, og kan ta tilbakemeldingene konstruktivt. Med små grep, kan de gjøre en innsats i forhold til kundeservice. Velger man å jobbe i en lekebutikk, er det smart å vise litt interesse for de små (og store) kundene.Og inviterer man kunder til en ‘eksklusiv’ event, bør man jo ha en plan bak invitasjonen. Dårlig gjort å bare la gjestene bli overlatt til seg selv. Alene på en lekebutikk, på et ellers stengt kjøpesenter. Hva gjør man da? Her kommer noen bilder fra timen vi tilbragte for oss selv på Steen & Strøm:

De siste 10 minuttene vi var der, kom det en ansatt å fylte på vann så man kunne leke med disse fiske/bade lekene. Hun sa også et par ord til den minste … Den eneste ansatte der som snakket til oss i løpet av den timen vi var der.

Det var alt som skjedde på den store nisselunsjen på Steen & Strøm. Ikke helt som forventet. Og ikke en av de største begivenhetene i år …

4 kommentarer
    1. Ja det har jeg faktisk gjort .. i håp om at ting kan bli bedre. Ikke så mye som skal til for å forbedre dette ..Laila MA. Hadde gledet oss såå masse! Også ble ikke møte med nissen slik det burde ha blitt gitt : (

    2. Det var så lite som skulle til, for at dette kunne vært kjempe koselig Laila MA .. Bare å tatt seg tid til å prate litt med gjestene hadde vært en god begynnelse .. Men de ansatte var bare opptatt av å prate med hverandre. Dessverre ; (

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg