Søte pingviner

I går gikk vi tur rundt omkring på Storo. Der har jeg ikke vært på flere år! Havnet tilslutt på Storo senteret .. Og ble veldig overrasket over at de hadde fått skøytebane der oppe! Mulig at den ikke er så ny. Men at det bare er lenge siden jeg har vært der. Ble stående å kikke på alle som var på isen en stund. Og la fort merke til alle de små barna som fløy rundt på isen i full fart mens de holdt i søte pingviner. Tenkte at det var nok en ting jeg ikke har fått med meg. For det har jeg heller aldri sett før! Lurte på om det var en ny trend fra sportsbutikkene. Og måtte spør foreldrene som var der tilslutt, om hvor de hadde fått tak i disse. De fortalte at de hørte til skøytebanen .. Og det var helt genialt! Før brukte man bruskasser for å lære barna å gå på skøyter. Nå lærer barna å gå på skøyter med søte is pingviner. Kort fortalt, er dette pingviner som de små holder i når de er ferske på skøyter og is. De er stødigere, og barna liker bedre å gå med en pingvin enn en bruskasse. Med disse lærer man også å gå på skøyter mye raskere. Den gir også rett skøytestilling og teknikk, i tillegg til at den stabil og trygg. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem i går, var å Google på nett for å se hvor jeg kunne få kjøpt en is pingvin. Det fant jeg ikke ut av. Men så at flere skøyteinstruktører anbefaler disse i skøyteopplæring. Noen som vet hvor man kan kjøpe disse? Kunne ønske det var noe sportsbutikkene kunne tatt inn. Ville garantert blitt en HIT blant småbarnsforeldre. Øverst på ønskelisten vår i alle fall! Skøytebanen på Storo er åpen 7 dager i uken. De tilbyr gratis opplæring til barn. Og her kan man låne de søte pingvinene som støtte, om man er ustø på isen … Det vi bare prøve!! =)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg