På toppen av en klippe i Capri

Det verste jeg vet er taubaner som går høyt opp i lufta, og utsiktspunkt fra byggverk som blir regnet som verdens høyeste! Da blir jeg stressa .. Og det kalles vel høydeskrekk. Første gang vi besøkte Capri, bestemte resten av reisefølget seg for å dra til toppen av den høyeste klippen der. Det syns jeg hørtes ut som en god ide, inntil jeg skjønte at man måtte ta en gammeldags og litt rusten stolheis /skiheis for å komme opp dit. Den gikk i tillegg naturlig nok, rett opp klippen! Så jeg takket bestemt nei. Og valgte å besøke Villa San Michele, forfatteren Axel Munthe sitt hus på Capri, mens de andre dro opp til klippen med den grusomme heisen. Jeg var så fornøyd med å ha beina på bakken mens jeg tuslet omkring der husker jeg. Men når de andre kom ned å viste meg bilder fra sin utflukt på toppen av Capri, angret jeg meg i hel for at jeg ikke hadde blitt med opp! Så derfor bestemte jeg meg for at om jeg noen gang kom tilbake til vakre Capri, da skulle jeg også ta stolheisen opp til toppen av denne klippen! Og da jeg plutselig var tilbake på Capri, viste jeg at det var ingen vei tilbake! Stolheisen opp til Monte Solaro tar omtrent 12 minutt opp. Men en hel time om man går. På turen opp har man panorama utsikt over hele Capri! Utsiktspunktet på toppen ligger 589 meter over havet! Jeg var LIVREDD på vei opp! = ) Denne heisen anbefales ikke for mindre barn! Man har kun en liten jernstang  over magen som skal holde deg på plass. Redd de minste kunne lett ha ramlet av i høyden! Og man må kunne klare å hoppe av stolheisen når man kommer opp i full fart. Men når jeg først kom opp, var jeg overlykkelig for at jeg hadde trosset den dumme høydeskrekken, for her var det utrolig FLOTT!! Her finner du litt av en utsikt til å ta skrytebilder fra ferien din på Capri! Så om du har tenkt deg til Capri, må du sørge for å få med seg denne turen! Mer informasjon finner du HER! Og under finner du bilder fra min egen tur til toppen av klippen. Et godt tips er å putte sandalene dine i veska på vei opp, ellers ramler de garantert av underveis! Jeg så nemlig en hel del sko på turen opp = )

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg