Den vakreste av de alle!

Santorini er en av de vakreste stedene i Helas. Kanskje den aller vakreste? Det var like mye WOW å komme tilbake hit, som første gang. Og jeg kjenner at jeg gjerne kunne ha reist tilbake for tredje gang også. Ikke ferdig med Santorini ennå merker jeg .. = )

Mitt favorittsted i Santorini er uten tvil OIa! Den billedskjønne plassen ligger helt ytterst på øya. Fra hovedstaden Thira kan du komme deg hit med buss tl under 2 Euro en vei, eller med taxi som koster omtrent 20 Euro. Bussene er ofte overfylte til randen. Og vi syns det var ubehagelig å stå på bussen som vi tok første gang vi var der. De kjører nemlig veldig fort og svingete langs de bratte klippene. Derfor var vi ikke i tvil engang, om at denne gangen skulle vi ta taxi. Jeg så at det var flere private selskap som hadde tranport ut til Oia, og som tok 50 Euro pr person!  (rundt 450 kroner) Det syns jeg er helt voldsomt å betale for en 20 minutters kjøretur. I Thira finner du en taxi holdeplass, nær bussholdeplassen. Spør om pris på forhånd! Her er det sjelden de setter på taksameter. Aldri opplevd det! Det er den avtalte prisen som gjelder.

Prøv å kom hit så tidlig som mulig! Allerede på formiddagen er det et hav av turister her. Og da blir du fort gående i kø. Vi kom hit nokså tidlig. Men da var det allerede så mange der, at jeg opplevde å måtte vente i kø for å få tatt bilder på de ulike utsiktspunktene på Oia. Et alternativ er å komme hit på kveldstid for å få tatt bilder av solnedgangen. Da har alle cruiseturistene dratt. Cruisebåtene forlater som oftest Santorini rundt klokken 18 eller tidlig på kvelden. Og jeg vil tro at man merker det ganske godt på øya, når tusenvis av ivrige cruiseturister har reist igjen … Om du er av de som ikke får nok av vakre Santorini, så følg med videre for oppdateringer fra denne magiske plassen!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg