Ta turen til Dubai!

Det har aldri vært lettere å komme seg til Dubai enn nå! Flere flyselskap tilbyr nå daglige avganger hit. Og fra Oslo kan man nå også fly direkte med flyselskapet Emirates hver eneste dag. Med lave billettpriser og en flytid som ikke er lenger enn til Gran Canaria, er det stadig flere som heller velger å ta turen til dette spennende ørkenlandet. Her står nemlig opplevelsene i kø! For bare knappe 30 år siden var dette et sted med bare ørken og sand. Mens det nå er forvandlet til å bli et av de mest utrolige stedene i verden. I Dubai er nemlig alt verdens høyeste, verdens dyreste, verdens lengste, verdens flotteste, verdens største osv osv  = )

Om du er en av de som elsker å shoppe, så er Dubai det rette stedet å være! Her er det veldig mange fristelser og et enormt utvalg overalt! En liten oversikt finnes HER! Men det finnes også masse andre ting man kan finne på mens man befinner seg her, for de som ikke liker å handle, men som setter opplevelser høyt. Her er en liten oversikt over steder man ikke bør gå glipp av mens man besøker Dubai: verdt å få med seg liste!

Hoteller finnes i alle prisklasser! Fra den enkleste og billigste prisklassen og opp i den mest overdådige luksusen du kan tenke deg! Det finnes hele 518 hoteller å velge mellom. Og et perfekt regnværtips er å se på bildene fra de dyreste hotellene, om du har lyst til å drømme deg bort fra høstværet her hjemme.

En veldig fin Dubai guide finner du HER!

Dubai er stedet som man enten elsker eller hater. Og alle ser ut til å ha en mening om nettopp Dubai. Men det er uansett ikke til å unngå at man blir fascinert over det man ser her. Det er imponerende hva de har fått til i Dubai. Og man må bare ta turen over for å se alt med sine egen øyne.Jeg er en av de som elsker Dubai! Og som gleder meg til å reise tilbake. Dropp trauste og kjedelige charter destinasjoner ala Kanariøyene, og spander på deg selv en eksotisk ørken ferie i stedet for! Jeg kan love deg at du ikke kommer til å angre!! : D

PS: Om du er en av de som har lyst å få med deg mest mulig mens du er på tur, så anbefaler jeg deg å se nærmere på Royal Caribbean sine cruise som skal gå fra Dubai i vinter. Fra desember i år til mars neste år har du mulighet til å få med deg det beste de arabiske emiratene har å tilby. Og det er nettopp dette vi har bestilt! Da kan du kombinere cruiset med et par netter i Dubai før eller etter. Perfekt også for de som bare vil slappe av og ikke gjøre noe som helst! = )

10 kommentarer
    1. På hoteller og badestrender er det greit med badetøy. Men på offentlige steder og kjøpesenter er det greit å dekke seg litt til. Ikke singlet og den korteste shortsen. Men dekke skuldre og knær. Ha på en lengre kjole eller en langermet genser/ bluse feks http://hevhodet.blogg.no/. Greit å ta hensyn til de stedene man besøker og deres kultur. På kjøpesentrene er det dessuten mye aircondition! Så greit å has egne langermet der.

    2. Misunner deg den suiten,hehe. Jeg kikket litt på en tur på 10 dager til høsten igjen, den var billig med innvendig lugar, kun 17000 tror jeg for oss to. Men skulle vi ha balkong ble det det dobbelte og det er det ikke verd for oss som reiser bare to voksne. Vi er ikke så mye på lugaren selv om jeg må innrømme at jeg savnet det i år, det å få inn friskluft, ikke bare ha aircondition.

    3. De første gangene vi reiste på cruise valgte vi innvendig lugar for å gjøre turen billigst mulig, og det var helt greit. (selv om det var litt trangt) Så booket vi en stor familielugar engang, og syntes det var fantastisk med større plass og 2 soverom! De siste gangene har vi hatt ballkong, og tenker at nå kunne vi aldri overlevd uten : D Så deilig å spise frokost ute under innseiling! Også oppdaget jeg at vi får doble cruise poeng ved å bestille en suite. Og ved å bo BRA på en STOR Owners Suite, rykker vi samtidig opp til neste medlemsnivå i Crown & Anchor!! Owner Suiten er det ikke så mange av. Og den ligger rett ved siden av Royal Suite, så håper å få noen nye rike venner på dette cruiset! Haha!! Mariann Sæther Tokle

    4. Ja, balkong er deilig, men hos oss har valget vært enten invendig eller ikke cruise og da har valget vært lett. Men……flere ganger har jeg bestilt innvendig og så har jeg ventet til prisene har falt og så har jeg oppgradert lugaren til balkong og noen ganger har jeg tom fått lavere pris, helt opp i 7 tusen. Men i år gikk ikke det. Jeg synes medlemskapet i Crown & anchor er en vits, jeg har ikke bruk for noe av det som er på de rabatttene utenom vaskeposen, der sparer jeg 5 dollar og hva er nå det. Du blir vel høy på pæra du nå da 🙂 Gleder meg til å se bildene 🙂 Når man reiser med barn må det være ekstra fint å ha god plass og kunne sitte ute mens de sover.

    5. Nei høy på pæra blir jeg nok ikke Mariann Sæther Tokle! = ) Men etter flere ganger å ha bodd 4 stk med 4 kofferter på de aller minste innvendige lugarene, vet jeg å verdsette større plass. Og jeg syns det er så godt å ha en ballkongdør som jeg kan åpne for å få frisk luft! Betalte akkurat depositumet. Og RCCL sa at Dubai ruten var veldig populær! Det se selger mest av er ruten fra Barcelona, karibien og Dubai sa de. Tror dessuten Crown & Anchor sitt medlemspogram er bedre jo høyere opp man er …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg