Nå er det jul igjen!

I dag gikk turen til Rusta for å kjøpe store flasker med vaskepulver og andre kjedelige ting. Jeg ble veldig overrasket og nærmest sjokkert når jeg oppdaget at halve butikken var gjort om til en eneste stor julebutikk! Det hang skilt overalt som ønsket meg GOD JUL og det blinket intenst fra juletrær og julestjerner hvor enn jeg snudde meg. Jeg har tenkt at det er en evighet til årets jul, inntil jeg skjønte i dag at julen allerede er godt i gang! Hvem handler julestash på en varm og mild oktober dag? Noen må det være. For flere juleting la jeg merke til at alt var UTSOLGT! Og jeg tenkte at det er jo helt vilt. Trenger vi å starte med jul så tidlig? Trenger den å vare i flere måneder? Mister det ikke litt av sjarmen da?

Og er jeg slem når jeg sier at jeg glatt kunne reist vekk fra hele jula? Vi har tidligere valgt å stikke av fra hele julestresset og det voldsomme kjøpepresset. Et år valgte vi frivillig å bytte ut hvit snø med hvit sand. Vi tenkte at det var en mye finere gave å gi hverandre en uforglemmelig reise og opplevelser, fremfor ting vi egentlig ikke trenger. Det året reiste vi i nesten 24 timer for å komme til en bitteliten øy i Maldivene. Vi tenkte at så langt borte, var vi garantert langt unna alt som heter jul. Men det som var morsomt, er at den bittelille sandflekken av en øy, var mer pyntet til jul enn jeg noengang har sett her hjemme! Og vi tilbragte hele ferien på Maldivene blant blinkende nisser, glorete julepynt, julemat og det største utvalget jeg har sett med overpynta juletrær = ) 🎅🎄🎅

8 kommentarer
    1. Klarer ikke å lese en såpass lang tekst, som er uten avsnitt…
      Det er heldigvis frivillig, om vi lar oss stresse og/eller presse, eller ikke 😀
      God jul!

    2. Litt tidlig å ønske hverandre GOD JUl diabetiker1?

      Jul er fint! Men det kan fort bli litt for mye av det gode. Særlig når det starter tidligere og tidligere for hvert år som går.

    3. Oi, det er tidlig. Liker julen men det kan godt drøye litt. Denne julen har vi også tenkt litt på om vi skal reise bort til varmere strøk i romjulen. Vi får se hva det blir til 🙂 Men planlegger en førjulstur til New York, da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg