Bo bra i Roma!

Nylig besøkte vi Roma for tredje gang! Før avreise brukte jeg mye tid på å finne hotell i Roma. Det kan nemlig være vanskelig å velge overnatting i en by som har mer enn 1500 overnattingsmuligheter å velge mellom!! Vi hadde lyst å bo billig, sentralt og samtidig bra. Valget falt til slutt på Radisson Blu es. Hotel, Rome. Skrev et innlegg om hotellet før vi reiste, som du kan lese HER! Hotellet ligger sentralt, er fint og ikke spesielt dyrt. Både flybussen og flytogene stopper like i nærheten. Vi fikk rom med engang vi kom og slapp å vente. Fordelen med å bo på et større hotell! = ) Det har en stor takterrasse hvor man kan slappe av med 2 basseng, god frokost inkludert og fine rom. Det var veldig fint å sitte ute på taket over Roma å spise frokost! På kvelden er det en perfekt oase å slappe av med middag, noen drinker, levende lys og rolig chill musikk. Stemningen oppe på dette taket var så god at jeg ikke hadde lyst å gå! Dette hotellet passer også for familier med både små og store barn. Men er samtidig et sted som overhodet ikke vil virke slitsomt for de som reiser uten barn.

Siden dette er et stilig hotell jeg absolutt kan anbefale, tenkte jeg å vise noen bilder fra hvordan det faktisk så ut. Og om dette skulle være av interesse, så kan jeg også tipse om at man kan få et bedre pris om man booker direkte fra hotellet enn gjennom for eksempel booking.com. Dette fikk vi erfare når vi endte opp med å bestille dette hotellet via to ulike steder på ulike datoer. Vi bodde nemlig på dette hotellet både før og etter et cruise. Før cruiset hadde vi bestilt overnattingen gjennom booking.com. Og på hjemreisen direkte fra hotellet. Det viste seg at hotellet hadde bedre pris å tilby når man bestilte fra de direkte, og de gav oss i tillegg oppgraderte og større rom. Man kan også spare mye om man bestiller i god tid før avreise! Så det kan lønne seg å gjøre det samme. Det er slett ikke alltid kjente nettsider som hotels.com eller booking.com har de beste prisene å tilby. Så om du har lyst å spare noen kroner, kan det være lurt å sjekke pris flere steder før man bestiller.

10 kommentarer
    1. Vi betalte 1000 kroner natta for 5 personer Mariann Sæther Tokle! Barn under 12 bor gratis. Da hadde vi frokost inkludert. Jeg fikk et ‘Early bird’ tilbud siden jeg bestilte i god tid før avreise. Og det synes ikke jeg var spesielt mye å betale … GOD helg!

    2. Roma er finest når det er varmt og godt Mariann Sæther Tokle. Vet ikke hvordan temperaturen er i julen? Men i sommer var det i alle fall sååå varmt at det var fint å ha et stort svømmebasseng å avkjøle seg i. Dessuten perfekt å ha dette som et sted å slappe av før og etter cruise.

    3. Vannet, flygelet, hotellrommet, været. Wow. Og så ser jeg ut av vinduet her, og reiselysten stiger. Hallo, høst, velkommen vinter.

    4. Ja nå begynner det å bli kaldt her hjemme Ingrid. Og du er ikke den eneste som drømmer deg bort til varmere strøk! Vi skal reise på en langdistanse tur i vinter, og det gleder jeg meg veldig til! Jeg har alltid vært mer glad i palmer, hvite strender og varme, fremfor 20 minusgrader, snø og en lang vinter. GOD HELG!! : D

    5. Nei, 1000 kroner natta er ok, det er sikkert dyrere fordi det er jul 🙂 Svømmebassenget er kanskje kaldt, men jeg har lyst på tur i jula, men det blir ikke. Nå har vi bestilt til Amadores igjen i mars, så nå får jeg være tolmodig 🙂

    6. Det kan godt være ja at prisene er høyere rundt høytidene Mariann Sæther Tokle. Jeg bestilte hotellet i Roma en god stund før vi reiste og fikk derfor et et spesielt tilbud for de som bestilte tidlig fra hotellet. La merke til at det var stor forskjell mellom hotels.com og booking.com i pris på akkurat dette hotellet også. En tur til Amadores høres jo slett ikke verst ut det heller! Roma forsvinner jo ikke med det første = ) Så da kan du ta turen dit senere .. For min del lurer jeg på om det holder med de 3 turene vi har vært der nå? Men man skal jo aldri si aldri … Hvem vet .. Plutselig er vi der igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg