Forelsket i et hus

Jeg er født og oppvokst i en liten by som ligger langs havet. Her er det alltid mye vær og vind. Men det er likevel langs sjø og hav jeg liker meg aller best. Det er her jeg finner roen. Og det er langs sjøen jeg helst vil bo.

Har sett et hus som er til salgs nær Ormøya og Malmøya her i Oslo. Huset har sjøutsikt, eget badehus og brygge. Har tenkt på dette huset 24 timer i døgnet i lang tid, så i dag måtte jeg bare dra å se på det.

For å komme opp til selve huset måtte vi gå opp verdens bratteste bakke. Mens jeg strevde med å dytte vogna med den lille (som ikke er så liten lenger) opp den veldig bratte bakken, tenkte jeg på hvordan det ville være å gå her mens det er mye snø, is og glatt. Det kan ikke være lett! 

Huset er kjempefint!!! Det er rett og slett mitt drømmehus! Det har stor hage og mange trær. Hagen er faktisk så stor at den ser ut som en park! Og når det er grønt, er jeg sikker på at det er kjempefint her. Alt innvendig er nyoppusset, og det er bare å flytte rett inn. Jeg kunne fint ha flyttet inn i kveld!

Dessverre er ikke resten av familien min like begeistret for mine planer om å bosette seg på Nedre Bekkelaget. De mener det er kronglete å komme seg ut der. Bussene går ikke kjempeofte … Bakken opp til huset var GRUSOM!! Og det finnes heller ingen matbutikk i mil omkrets. Så om man skulle mangle brød eller melk, er det ikke bare å stikke en tur på butikken. Man må kjøre ganske langt for å handle. Mens jeg tenker at det ikke er noe problem! Man kan jo bare bestille hjemlevering av matvarer .. Hehe! = )

Vi ventet i en evighet på bussen hjem. Og resten av turfølget mitt ble bare surere og surere … og kaldere og kaldere. Når bussen endelig kom kjørte den verdens lengste melkerute rundt hele Ormøya og Malmøya før den kjørte tilbake mot sentrum. Jeg derimot ble kjempeglad for at jeg fikk muligheten til å se mest mulig av området der ute. Vi kjørte forbi masse søte badehus og flotte båter. Og jeg fikk nesten litt sommervibber av å se ut vinduet. Det var så fint der ute!!! Sørlandsidyll midt i Oslo! 

Huset står fremdeles øverst på min ønskeliste. Så får vi se da, om det er meningen at vi skal bo her eller ikke i fremtiden …. Jeg krysser fingrene!! Det er lov å håpe!

4 kommentarer
    1. Har kjempelyst å bo der Anna Alberici!! Helt sikkert veldig deilig om sommeren … Må bare overtale resten av familien. Hadde garantert blitt super sprek av å gå opp og ned denne bratte bakken opp til drømmehuset mitt hver dag også! : D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg