Reiselivsmessen 2016

Høydepunktet for alle reiselystne, globetrottere, reisesugne og rastløse sjeler hvert år, er uten tvil Reiselivsmessen! Selv om gradestokken i dag morges viste minus 16 ISKALDE grader gledet jeg meg likevel masse til å dra. For hvert eneste år finner jeg alltid masse inspirasjon til nye reiser og eventyr når jeg er her. 

Begynner å bli godt kjent med mange av reisearrangørene også … Og alltid kjekt å prate med de! Superhyggelige!! Dessuten er det kjempemorsomt å treffe andre som er like glad i å reise som meg selv. Så kanskje derfor jeg trives så godt på ting som dette?!

I år kom jeg tidlig, for jeg tenkte at det var det lettere å få tusle rundt i fred og ro. Men det tok ikke lang tid før det strømmet på med masse folk. Og jeg kjente fort at det bare ble varmere og varmere inne på Telenor Arena. Men likevel fløy den ene timen etter den andre avgårde, så fort som bare det. Sånn er det når man går rundt å drømmer seg bort til vakre og eksotiske steder, strender og palmete destinasjoner.

Hver eneste bod og arrangør hadde skåler og kurver proppfulle av sjokolade, kjeks, kaker, ost, varme vafler og andre godsaker som de gav bort. Det var også gratis drikke overalt .. Og det fantes også mat og drikke man kunne kjøpe, om det ikke ble nok med det tonnet man fikk gratis. Den lille fikk også flere gratis bamser til hennes store glede! (de finnes på standen til Gotland!) Moro for både liten og stor med andre ord.

Man kan også vinne flere gratis reiser og reisegavekort! Har meldt meg på alt, og håper jeg vinner, selv om jeg aldri vinner noe som helst. ; (  – Men det er jo lov å håpe … Og jeg så en heldiggris som vant! Stakk av med et stort reisegavekort på første forsøk på et Lykkehjul. Mange misunnelige ansikt rundt da …

Som vanlig ble en hel haug med reisekataolger med hjem. Det som fanget interessen min i år var Mauritius, Seychellene, Sri Lanka, SPA, Karibien, Florida og Cruise.

Den lille sier hele tiden at hun vil tilbake på den store båten .. (Cruise) Så sannsynlighten er stor.

I år var Reiselivsmessa ekstra hyggelig! Mulig det er fordi reiselysten er ekstra STOR nå som det er så vanvittig kaldt ute. De har åpent også på søndag fra klokken 10 til 17, og jeg anbefaler alle å ta turen! Det koster 50 kr for voksen og gratis for barn under 12 år. Det ligger også masse gratisbilletter på nett.

#reise #aktiv #lørdag #helg #inspirasjon #mamma #mammablogg #vinter #aktivitet #snø #familie #barn #blogg #snø #oslo #telenorarena #reiselivsmessa #2016 #foto

16 kommentarer
    1. Karibien og Florida er kjempefint, der kan jeg anbefale å dra 😀 Håper du har en god helg! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    2. Vi har også vært på Cruise i Karibien og vært innom de samme stedene Snippen. Dro i Orkansesongen, og det var ganske tøff sjø da. Var det det når dere også dro, siden du sier du er livredd båt? Vanligvis er det jo rolig på havet .. Og har aldri opplevd det igjen.

    3. I år var det veldig fint å være der Laila MA! Det føltes ut som om alle var litt ekstra blide og glade. Og selv om det var mye folk, som det alltid er, hadde de rigget det til på en måte som gjorde at man likevel fikk puste. Kunne fint ha dratt der i dag også. Håper vi ses der neste år! : D

    4. Så spennende og gøy med en slik dag! Er denne messen noe som foregår hvert år ? Da kanskje jeg kunne tatt turen dit neste år, for litt inspirasjon 🙂

    5. Ja dette er noe de har hvert år i januar Emilie! Og personlig synes jeg at det bare blir bedre og bedre for hvert år som går også. Ja anbefales! Det er absolutt verdt å ta turen .. Her finner du garantert masse inspirasjon! Kontakt meg igjen neste år, så skal du få gratis billetter! : D

    6. Vi skal på Cruise i Middelhavet i sommer!(om 4 uker faktisk!) Følg gjerne med på bloggen for å lese hva vi syns, og ellers om våre reiser! 🙂

    7. Så gøy med cruise Travelust! Vi har vært på 7 cruise i Middelhavet og 1 i Karibien. Men tror ikke jeg hadde tørt å reise med Costa … Vi har selv bare reist med Royal Caribbean og Celebrity Cruises (søsterselskapet til RCCL)

    8. Gleder meg til å høre alt om Costa Anonym! Om det anbefales å reise med de må du skrike ut. Har sett at de har hatt mange gode tilbud siste årene. Men aldri tørt å bestille med de.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg