Villefranche-sur-Mer

Villefranche er en liten idyllisk og søvnig by langs havet. Og denne fine lille byen er plassert midt i smørøyet langs den Franske Riviera.

Mens vi var her nede, besøkte vi de fleste stedene langs den berømte kyststripen. Og jeg kan med hånden på hjertet si, at dette er det vakreste stedet av de alle!

Byen ligger midt mellom Nice og Monaco. Og det er lett å komme seg rundt mellom de forskjellige stedene herfra. Vi valgte å bo i Villefranche i 10 dager. Og hadde dette stedet som vår faste base under oppholdet her nede.

Stedet er stille og rolig. Men samtidig ikke et kjedelig sted å være! Dette er stedet alle cruisebåtene og flotte yachter legger til. Så nok å se på, både morgen og kveld! Dessuten var det alltid godt å komme tilbake hit, etter en dag på farten til til andre byene.

Den dagen jeg er så heldig å vinne i Lotto, ville jeg brukt premien til en bolig her! Villefranche er også stedet jeg kunne tenke meg å tilbringe livet den dagen jeg blir pensjonist.

Et sted jeg anbefaler alle å besøke på det varmeste! Enten for en dagstur eller for en lengre periode. Vakreste plassen på jord! ❤

#søndag #frankrike #helg #hverdag #franskeriviera #mamma #blogg #mammablogg #familie #ferie #kjærlighet #foto #aktiv #reise #villefranche #sol #barn #tenåring

17 kommentarer
    1. Har reist fast til Sør Frankrike de siste 12 årene – 1-2 ganger i året. Er fullstendig hekta. Så koselig med litt gjensyn. Takk skal du ha. Sitter nå og planlegger høstreisen. ;D

    2. Elsker Frankrike selv irenglede! Men var tøft å være der når terroen skjedde. Første dag av ferien vår … Uansett, Villefranche anbefales veldig! Skal skrive om hotellet vi bodde på snart. Det var helt supert! Ikke så dyrt, veldig hyggelig og med svømmebasseng! Veldig godt å ha i varmen. Ligger en del bilder fra hotellet på Instagram. Heter @waitingforella der. Og du?

    3. Vi pleier å ha base i Antibes, og har bodd forskjellige steder. Nå sist på Belles Rives i Juan les Pins. Dyrt, men anbefales. Hører akkkurat på nyhetene i bakgrunnen her i stuen at turismen til Frankrike har gått mye ned. Veldig leit. Men vi drar tilbake. Det er sikkert. ;0)

    4. Fikk akkurat vite at min store arbeidsplass eier flere leiligheter i utlandet som man kan leie hele året. Blant annet en helt ny i Antibes! Den skal ligge 3 minutt fra gamlebyen. Så vi har snakket om det hele helgen faktisk irenglede : D
      De tar 4500 kr uken uansett hvor mange man er. Og de har 3 soverom .. Så bra pris! Juan Les Pins så veldig fint ut! Så det fra toget flere ganger. Skal sjekke hotellet dit ut! Ellers anbefaler jeg det lille og kosleige vi bodde på i Villefranche. Se siste innlegg som jeg nettopp la ut. Ikke så dyrt og veldig sentralt.

    5. Så gøy med en arbeidsplass som åpner for slike muligheter, da. Ja, da er det bare å benytte sjansen. Tittet på instragram bildene dine. Fine bilder. Lengter tilbake, altså. Så må jeg straks denne kommentaren er skrevet sjekke siste innlegget ditt. Er nysjerrig på det hotellet. ;D

    6. Ja lurer på om jeg ikke må prøve ut dette, selv om jeg foretrekker å bo på hotell irenglede. Jobben har leiligheter i Nice, Cannes, Antibes og Palma i Mallorca. Vi er veldog mange ansatte .. Men kanskje en mulighet til påsken / våren. Billig var det i alle fall.

    7. Skal se du liker denne varianten også. Fy flate for et vær akkurat nå. Kanskje ny nedbørsrekord igjen. Jeg har ikke behov for å gå ut akkurat nå. ;0) Ønsker deg en fin dag, tross været.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg