Mitt lille paradis

I går kom vi tilbake igjen til Ibiza. Og jeg har vist i lang tid at jeg da måtte benytte muligheten til også å dra over igjen til Formentera. Dette er en øy som har veldig fine strender. Øya befinner seg 3,6 kilometer sør for Ibiza i Middelhavet. Men ikke alle i familien var like lystne til å dra dit igjen. For skal man til øya Formentera må man ta båt 1 time fra Ibiza over dit. Og vi har flere ganger reist med små båter over i røff sjø.

Jeg er veldig senitiv for å være i båt på grov og røff sjø. Da blir jeg fort veldig sjøsyk! Når vi har besøkt Formentera tidligere har vi valgt billigste reisemåte over, og det er ofte små båter som ikke koster så mye. Den ene gangen vi reiste over satt vi i en veldig liten båt, og på denne turen kastet den minste opp halve turen. Så før vi dro over denne gang undersøkte jeg hvilke mulighetee vi faktisk hadde for å komme oss over på en mest behagelig måte.

Det er flere selskap som har båt over. Vil du betale minst mulig kan du reise med små båter som Aquabus selskapet over for knappe 9 Euro per person. De bruker 1 time over. Vil du heller reise behagelig kan du velge Trasmapi Fast Ferry. Dette selskapet går fra Ibiza sentrum / rett over Burger King (det er kun 1!) Denne båten over er en hurtigbåt og tar kun en halvtime. Prisene er høyere enn hos mange av de andre selskapene: 46 Euro for 1 voksen tur / retur og 28 Euro for barn over 3 år tur / retur.

Vi opplevde turen vi hadde i går som den mest behagelige vi har hatt over noengang! På disse båtene kan man også velge om man ville sitte inne eller ute og de er på 2 etasjer. Anbefaler dette selskapet! De går hver halvtime begge veier.

Formentera hadde også fått seg et skikkelig løft siden sist vi var der! Nå hadde denne lille øya fått seg en flunkende ny og flott ferjeterminal med orden på. Før var det også litt provosorisk her. Nå ser det veldig ryddig ut alle veier også på Formentera. Fra ferjeterminalen har de også fått en bussterminal og taxikø. Så nå er det mye lettere å komme seg rundt på øya enn det var tidligere. Her finnes det 21 ulike strender, hotell og flere små byer. Så dette er egentlig en plass man trenger tid om man skal få meg seg litt av det som faktisk finnes her. Vi hadde ikke så god tid i går. Men håper vi snart er tilbake igjen også her, på mitt lille paradis!

#formentera #ibiza #cruise #mamma #reise #familie #barn #foto #sommer #blogg #ferie #juli #paradis

4 kommentarer

Siste innlegg