Tilbake til Palma, Mallorca

I dag morges kom vi til stopp nummer 13: Palma i Mallorca. Jeg er litt lei meg for at i forlot Formentera og Ibiza klokken 03 i natt. Men det var også hyggelig å komme tilbake igjen til Palma og Mallorca for dette er virkelig en fin by! En by veldig mange nordmenn har besøkt og har et forhold til.

Vi har vært en tur i sentrum av Palma tidligere i dag. Det er søndag i dag men alle butikkene var likevel åpne. Vel mesteparten av de … Vi hadde planlagt å dra innom en spesiell butikk som den minste i familien ønsket seg noe fra. Men akkurat denne butikken, Claire, hadde jo selvfølgelig stengt! Hun ble såååå lei seg! Men så fant vi en stor Dinsey butikk og da var det glemt for nå at hun ønsket seg veldig noe fra den andre. Kunne ønske vi hadde alle disse morsomme butikkene man finner når man er utenlands hjemme også, men da hadde de vel ikke vært så spennende mer?

Det er hele 35 grader her! Og det var kjempefint å tusle rundt i gatene her, langs katedralen og parkområdet der. Palma minner meg på mange måter litt om Barcelona og er som en mindre, men like spennede utgave synes jeg.

Denne ferien går dessverre mot slutten nå. I morgen kommer vi til Barcelona og vårt siste stopp. Da venter hjemreise, en slunken lommebok og hverdagen igjen. Men tror vi kan leve lenge på alt vi har opplevd på denne turen. Vi har vært innom 7 land og 14 stopp! Vi stoppet også i København og Venezia før dette cruiset. Så hvis vi også regner med disse stoppene har vi tilsammen opplevd 16 ulike steder i løpet av denne ferien. Og det er slett ikke verst eller hva!? Veldig takknemlig for alt jeg har fått lov til å oppleve på denne reisen.

#palma #mallorca #cruise #ferie #reise #familie #blogg #mamma #juli #foto #sommer

6 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Vi har faktisk ikke vært inne i kirka, men sikker veldig fin? Har hatt ganske dårlig nett underveis så har ikke fått sett på alle dine. Men det skal jeg når jeg kommer hjem. Jeg skriver først og fremst til mammaen min! Hun liker å følge med .. : D Hehe!

    2. Mallorca er en av mine spanske favoritt-reisemål, og et sted jeg ofte kommer tilbake til. Jeg er ikke religiøs, men et stopp innom katedralen er et “must” hver gang. Den er, om mulig, enda finere inni enn utenpå! Almudaina-palasset, rett over plassen, er også verdt et besøk. Eller Dalí-museet like bak katedralen, eller de romerske badene… listen er lang! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg