Grand Hotel Central Barcelona

Reklame |

I dag formiddag kom vi tilbake til vårt favoritthotell her i Barcelona: Grand Hotel Central Barcelona. Dette er vår absolutte favoritt i byen og det er her vi fortrekker å bo og alltid kommer tilbake til. Vi har prøvd andre hotell og tenkt at vi også burde prøve flere andre, men kjenner at det alltid er trygt å komme tilbake til et sted hvor man virkelig trives og alt er perfekt! Her blir man allltid tatt godt i mot og i dag var de ekstra oppmerksomme. Hele dagen har det banket på døren vår med små gaver. Vi har fått konfekt, champange, gratis minibar og den lille har fått flere ting for barn.

Vi fikk også et gigantisk og fresht rom på nesten 60 kvm (!) Dette er en av de fine og store Master Suitene. Det har egen stue, en enorm dobbeltseng i eget rom og kjempestort bad med egne SPA produkter. Det var også veldig hyggelig at rommet var klart for oss allerede klokken 11. Vanligvis er vanlig innsjekk fra klokken 14 så vi var forberedt på at vi mest sannsynlig måtte sitte noen timer å vente på å få et rom. Ekstra deilig at alt er klart når man knapt har sovet noe siste døgnet og vært på reise i mange timer.

Hotellet har også en kjempestor og fin takterrasse med fantastisk utsikt utover byen og basseng som er oppvarmet! Her kan man også spise middag om kvelden med utsikt over hele byen, mens man ser på solnedgangen, og bestille alle typer drinker fra baren som ligger på toppen av det stilige hotellet.

Dessverre så har vi ikke helt været med oss her i Barcelona. Det er fremdeles ganske så kjølig her. Og alle de lokale ser man gå rundt i boblejakker og tykke vinterklær. Det er også for kaldt til å sitte ute. Men vi har likevel hatt en fin og innholdsrik dag. Vi hadde få planer denne gang. Øverst på listen var et ønske om å få besøke en Disney butikk. Dette har vi jo ikke hjemme. Hun elsker alt som har med Disney å gjøre. Og lykken var stor når hun kunne velge ut noen ting med penger hun hadde fått fra besteforeldrene sine.

Midt på dagen begynte det plutselig å regne noe helt voldsomt! Vi hadde pakket med oss varme klær til denne turen for vi var forberedt på at været kunne bli skiftende, men var ikke klar for så store nedbørsmengder som kom så plutselig. Vi ble søkkvåte! Joggeskoene våre ble som våte som en bøtte med vann … men heldigvis fant vi en skobutikk nede ved havna som solgte superbillige joggesko i alle str! Her nede spiste vi og var også en tur innom kjøpesenteret Maremagnum som ligger her nede i havna. Hadde også tenkt å vise den lille bystranda, men vi hadde ikke krefter til å gå ned dit i dag så slitne som vi var da klissvåte og trøtte.

I morgen er det opp tidlig igjen for å rekke å få med seg frokosten som vi også fikk inkludert i prisen denne gang. Så skal vi sjekke inn på enorm cruisebåt etterpå. Spente på hva som venter oss der. Ser det er meldt regn i morgen og håper det ikke er like mye som i dag.

#reise #familie #spania #barcelona #tips #hotell #april #hotell

Booking.com
(function(d, sc, u) {
var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0];
s.type = ‘text/javascript’;
s.async = true;
s.src = u + ‘?v=’ + (+new Date());
p.parentNode.insertBefore(s,p);
})(document, ‘script’, ‘//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js’);