Vi har havnet i Brussel, Belgia!

Hei fra Brussel i Belgia! Her sitter vi på flyplassen i et helt annet land enn vi hadde tenkt på vei hjem til Oslo. Alt skyldes min flybilett tabbe! Kort fortalt, vi betalte bare 2000 kr for 3 personer direkte ned til Barcelona. Og tenkte at vi ikke trengte å skynde oss med returbillettene som var like billige tilbake. Jeg har sjekket flypriser hver dag mens vi har vært på ferie, og tok det hele med knusende ro. Når det begynte å nærme seg helg tenkte vi at NÅ må vi ordne det. Torsdag våknet jeg opp i Napoli i Italia og oppdaget at Norwegian hadde skudd opp sine priser 5 ganger så mye!!! Og SAS var så dyrt at det var uaktuelt. Når vi søkte på flybilletter fikk vi kun opp 2 andre alternativ: det ukjente franske lavprisselskapet JOON, hvor vi måtte bytte fly i Paris på 50 minutt, eller Brussel Airlines via Belgia. Siden JOON er en del av Air France som stadig streiker for tiden ble det ikke noe annet valg enn å bestille fly via Belgia. Jeg har nå lært at det sjelden er lurt å gamble med returbilletter, for man vet aldri med disse flyprisene. Prøver å le av det nå, men i går på havet var situasjonen ikke like morsom.

Vi sjekket forresten ut av Symphony of the Seas tidlig i formiddag etter mer enn 34 timer på havet den siste strekningen av cruiset. Var tidlig på flyplassen i Barcelona, for kjøreturen fra cruisehavna og til flyplassen er ikke lange biten. Men på flyplassen fikk vi beskjed om at hos Brussel Airlines får man ikke sjekket inn bagasjen før 2 timer før avgang. Vi ble dermed stående flere timer i avgangshallen med all bagasjen og kom fort i prat med veldig mange andre som også ventet på å få sjekke inn på sammen fly. Vi fant også ut på alle på alle de timene vi var der og ventet på å sjekke inn koffertene på flyplassen, at mennesker fra Belgia er blide, vennlige og et veldig avslappa folkeslag! Hehe! Har aldri flydd med Brussel Airlines før så spente på hvordan det var. Halv 4 i ettermiddag kunne i endelig gå inn i flyet. Ene piloten sto og tok i mot alle passasjerene sammen med en flyvertinne. Han var så ung at jeg kunne ikke forstå hvordn han kunne være en av pilotene!? Turen tok bare 1 time og 40 minutt til Brussel fra Barcelona. Og turen var så behagelig og rolig at jeg ikke klagde enn eneste gang. Veldig bra tur!!

Nå sitter vi her på en Starbucks i Brussel og venter på neste fly til Oslo som ikke går før klokken 21. Er så trøtt at jeg kjenner det svir intenst i øynene .. Ellers en fin og rolig flyplass med veldig mye Belgisk sjokolade overalt. Det er ikke så rart kanskje, når det er nettopp det Belgia er så kjent for: god sjokolade. En gang rundt midnatt er vi forhåpentligvis hjemme igjen. Gleder meg til å se gjennom bilder fra turen etterhvert og få vasket masse skittentøy. Man føler seg alltid litt ekkel etter man har vært på reise i lengre tid. Når man er på cruise har man ikke muligheten til å få vasket klær underveis jo mindre mannhar muligheten till å betale nettopp en formue for akkurat det. Nok prat herfra .. Skal vise hvor flott skipet var innvendig når vi har kommet oss tilbake til normalen og hverdagen igjen. Under er ikke et flyplassbilde, men siste bildet vi tok før vi seilte fra Napoli og Italia for denne gang.

#brussel #belgia #brusselairlines #reise #april #foto #cruise #lørdag

Booking.com

(function(d, sc, u) {
var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0];
s.type = ‘text/javascript’;
s.async = true;
s.src = u + ‘?v=’ + (+new Date());
p.parentNode.insertBefore(s,p);
})(document, ‘script’, ‘//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js’);

1. Nei nå tuller du. 🙂 Det er jo så billig å vaske tøy at det gjør jeg hver gang. 25 dollar for en fullstappet sekk:) Har du ikke funnet de sekkene? På celebrity vil vi neste gang stige i gradene og da får vi to sekker gratis 🙂

2. Hadde ikke det på Symphony Mariann! Det er det i såfall helt slutt på… Hadde nok skift med oss .. mente mer at jeg føler meg klam, svett og ekkel etter en hel dag på reise. Veldig varmt i Barcelona i dag! Og vi er ennå ikke kommet oss hjem i Oslo .. Lang dag! Sto opp 05.30 for å pakke ferdig på skipet. 2 fly senere og et besøk Belgia tærer på kreftene til en gammel dame som meg Mariann Sæther Tokle.

3. Vi har hatt det kjempefint Laila MA – Rundt Ekvator! Litt vanskelig å akseptere at vi er tilbake igjen i hverdagen .. får bare lyst til å dra igjen med engang. Brussel Airlines var kjempebra å fly med! Flyr gjerne med de igjen!! Tok bare 1,5 time fra Barcelona til Brussel. Og samme tid fra Brussel til Oslo. Behagelige flyturer og veldig vennlige ansatte ombord. Så positivt overraska!

4. Tror jeg var overtrøtt i går Mariann Sæther Tokle! Vi var hjemme klokken 01 natt til søndag! Da hadde vi vært oppe siden 05.30 lørdagsmorgen. Det var nok alle de timene vi ble stående på innsjekkingen på flyplassen i Barcelona, i varmen med koffertene, og ikke fikk sjekket inn bagasjen som tok knekken på meg.