Amerikalinjen

Fredag sjekket vi inn på det flotte hotellet Amerikalinjen her i Oslo. Hotellet som var helt nytt i 2019 holder til i det gamle og historiske hovedkontoret til Amerikanlinjen på Jernbanetorget i sentrum av hovedstaden. Boutiquehotellet er inspirert av den gamle båten som gikk til USA for 100 år siden. Den norske Amerikalinje var et norsk rederiselskap som gikk mellom Norge og USA, og som ble stiftet i 1910. Selskapet ble etter hvert bare kalt «Amerikalinjen». Amerikalinjen var nasjonens stolthet, og fraktet tusenvis over ‘dammen’ fra Oslo til New York. Hadde hørt mye bra om dette helt nye hotellet midt i Oslo sentrum, men var ikke helt sikker på hva jeg kunne vente meg. Jeg ble helt overveldet over det som ventet meg her. For en positiv overraskelse dette stedet var! Dette er et av de hotellene man aldri har lyst til å forlate og bare bli boende på for alltid. Gleder meg til å vise mer fra hotellet på innsiden! ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg