Andre helgen i desember

Den andre helgen i desember forsvant i rekordfart, som alle andre helger og dager har gjort denne måneden. Denne helgen hadde jeg jobbhelg, men hadde også mange andre planer på programmet i løpet av helgen før og etter jobb. På lørdag var det avslutning på barnekunstklubben Rasmus på Astrup Fearnley Museet på Tjuvholmen. Før jeg dro avgårde på kveldsvakt var det dermed nok en tur ned til byen og Aker Brygge. Nå som byen er dekket av snø er det veldig fint også her nede! Det er mange ute om dagene og mye som skjer overalt. På søndag var det søndagsåpne butikker, noe som er perfekt for oss som ikke har hatt tid andre dager å handle inn ting som trengs. Hadde veldig lyst til å få med meg julemarkedet på Norsk Folkemuseum. Det fikk vi dessverre ikke til i år heller! De har såvidt jeg vet bare dette 2 helger før jul? Neste år er det noe jeg skal sørge for å ikke gå glipp av.

I morgen tidlig reiser den ene datteren min til Amsterdam. Hun skal besøke en venninne fra UWC skolen hun går på, og gleder seg til å oppleve en ny by hun aldri har besøkt før pyntet til jul. Har veldig lyst til å oppleve Amsterdam selv! Ser ut som en kjempeflott by! Og det er heller ikke så lang unna, bare 2 timer med fly. Jeg leste Anne Franks dagbok når jeg var yngre. Husker den gjorde sterkt inntrykk på meg, og har alltid tenkt at jeg har lyst til å besøke huset der hun bodde når jeg en dag kommer meg til Amsterdam. Uken hun blir borte kommer sikkert også til å gå fort. Her hjemme skal vi gjøre klar til Lucia og juleavslutning på skolen for den lille i uken som kommer. Til helgen får vi storfint besøk som kommer langveis fra! Da skal vi vise besøket vårt så fint vår egen by er pyntet til jul. Vi har planlagt å bli med på mange aktiviteter i byen for å få julestemning. Kjekt å være så mye ute som man kan nå som det er så stemningsfult overalt før jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg