Et døgn i Roma

Vi  landet like før 10 i går formiddag i Roma. Faktisk hele 20 minutt før tiden! Piloten sa ombord i flyet før vi satte kursen mot Italia at han ikke kunne garantere en helt fin tur ned, på grunn av alt vær og vind som lå over Sør-Europa. Det var en del risting og turbulens over Alpene, men det er det jo alltid. Temperaturen her nede er cirka 30 varmegrader, men luftfuktigten får det til å føles ut som det er mye mer. Kommer aldri til å bli vant med det tror jeg. Derfor var det også helt ubeskrivelig deilig at det sto en sjåfør og ventet på oss på flyplassen i går. I går var alle så trøtte etter lite søvn at jeg tror ingen av oss hadde klart å begynne å finne veien til hotellet vi bor på egenhånd der og da. Sist vi var i Roma fant jeg tilfeldigvis en sjåfør og et firma som er tar mindre betalt enn mange av de vanlige drosjene her. Har spart på mailadressen og har begynt å sende mail når jeg vet jeg vet at vi skal ned hit og trenger transport. Samme person skal også kjøre oss til Civitavecchia cruisehavn i formiddag. Veldig greit!

Vi bor på samme fine hotell som sist HT6 Hotel Roma  som ligger sentralt til midt i hjertet av Roma. Det ligger også nær John Cabot University som en av døtrene mine besøkte i går. Hun fikk et godt inntrykk av skolen og området den lå, og sa at hun hadde kjempelyst til å studere her. Personlig tenker jeg at det må være slitsomt å bo i en så varm, travel og stor by som Roma, men prøver å ikke blande meg. Vi skal også besøke et annet universitet på denne turen som ligger på stranden og langs havet på den Franske Riviera. Jeg tenker at det sikkert er en roligere og mer avslappende stemning i området der, men det gjenstår å se om noen dager. Resten av dagen i går gikk bort til å sitte på lokale og koselige fortauskafeer her i Roma hvor vi spiste tradisjonell pizza og is og prøvde å slukke tørsten i varmen. Vi gikk også 20 000 skritt å kikket i butikkene og i byen før kroppen sa stopp og vi tok tidlig kveld. I dag blir vi hentet klokken 11 på hotellet og kjørt ned til havna hvor cruiseskipet Celebrity Edge venter på oss. Det blir godt å bytte ut en travel storby med mer avslappende sjøliv og det er noe alle gleder seg masse til.

2 kommentarer
      1. Hei! Ja sjåføren heter Fabrizo Sargenti og har mailadresse:
        [email protected]

        Han har også en sønn: Michael Sargenti som er i samme firma. Han har mailadresse: [email protected]

        Jeg trodde i går at du spurte om mailadressen til firmaet i Napoli. Og der hadde jeg lagt m link. Anbefaler hotellet vi nettopp bodde på i Roma og sjåførene i Roma! God tur!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg