Gamle Stavanger

Sist vi var på besøk i Stavanger, i oktober, var en av de stedene jeg hadde mest lyst til å se Gamle Stavanger. Dessverre regnet det da .. og vi hadde ikke paraply eller jakker med hette. Været var grått og trist og det ble ikke helt den store opplevelsen jeg hadde håpet på. I dag våknet vi til blå himmel og perfekt vær. Etter vi hadde sjekket ut fra hotellet hadde vi noen timer før toget vårt til Oslo skulle gå. Bestemte oss dermed for å dra tilbake til denne delen av byen. Gamle Stavanger ligger rett i nærheten av hotellet vi bodde på denne gang. Bare er par minutt å gå. Dette området er en eneste stor idyll! Minner meg veldig om Gamle Skudeneshavn som er nærmere Haugesund. Dette er også et område med masse søte små hvite hus. Elsker sånne søte små hus! Har alltid ønsket meg et lignende selv. 🙂🙂 I Gamle Stavanger hadde de pyntet fint til jul. Koste meg masse med å kikke på alle de koselige husene, de små vinduene med lys og pynt og ikke minst alle de fine og fargerike dørene. Tenker alltid når jeg på fine steder som dette at en vakker dag skal jeg kjøpe meg et sånt lite hus å ha som hytte på Vestlandet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg