Kunst i regjeringskvartalet

I går hadde jeg min andre og siste fridag denne uken. Jobber man turnus er ofte ingen uker like. De ukene man også jobber helg kommer det fridager på vanlige hverdager. Prøver å ikke sove vekk disse dagene. Derfor har jeg bestemt meg for å ta meg liten tur hver gang jeg har levert på skolen, og ikke bare gå rett hjem for å legge meg. Prøve å gjøre noe fornuftig selv om kroppen bare vil sove. I går dro jeg for å se på 50 000 grønne små statuer i bronse, 500 av figurene er ulike, som er plassert under hellene utenfor regjeringen R6 i Teatergata. Menneskene i miniatyr skal symbolisere styrke, solidaritet og at sammen er vi sterke. Kunstneren fra Korea har kalt prosjeket Grass Root Square, dette fordi han mener at den eneste måten man kan forstå et samfunn på er fra et bakkenivå, der også alle disse figurene er plassert. Befinner du deg i nærheten i Oslo er det verdt å ta en kikk på dette.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg