Siste dag i Gdansk

I går var siste dagen vår i Gdansk. Vi gruet oss til å sjekke ut fra det stilige hotellet PURO og hadde heller ikke lyst til å reise hjem fra den fine byen Gdansk. Den andre familien som vi kjenner skulle bli lengre, mens vi måtte hjem pga jobb som venter resten av påsken. Sånn er livet dessverre .. Men kjenner at vi lett kan dra tilbake til Gdansk igjen for tredje gang. Dette er nemlig en by som vi bare liker mer og mer. Det var også veldig kjekt å komme tilbake til Gdansk nå som det begynte å bli mildere ute og vår. Merket at det var en helt annen by nå enn når vi var her sist i slutten av februar. Vi var ekstra heldige med været også denne gang. Bare hatt blå himmel og fint vær hver eneste dag. Sist var det mer ustabilt. Da merket man at det var vinter og en helt annen årstid.

Vi fløy tilbake til Oslo i går med Norwegian. Jeg liker jo best å fly med SAS, men det var Norwegian som hadde de billigste billettene tilbake. Flyet gikk allerede klokken 13 og det var ingen andre alternativ vi kunne velge. Nå i påsken har de bare en retur hver dag. Vi rakk uansett å spise frokost, gjøre noen siste innkjøp og si ha det nok engang til den andre familien som kom innom oss før vi dro. Det var mye folk på flyplassen i Gdansk i går. Vi sto nærmere 35 minutt i kø før vi kom inn til sikkerhetskontrollen. Flyet var stappfullt hjem! Vi var så heldige at vi hadde fått seter på rad 2. Noe jeg var glad for som liker å sitte langt framme i fly. Flyturen var fin. Og det var det heller ingen forsinkelser med Norwegian. Ble møtt av varmt og nydelig vær her hjemme når vi landet i går.  Men merker at det allerede klør i reisefoten etter å reise igjen. Heldigvis er det ikke så lenge igjen før vi reiser på cruise.

1. Jeg veldig liker Gdansk men mitt yndlings byen i Polen er Warszawa. Polsk hovedstad har så mye å ofre! Dens gamlebyen og moderne arkitektur er helt konge! Jeg elsker Warszawa, den har dens stemning og er så vakker og fremdeles ukjent byen!Hvis du letter etter spennende sted til å feste eller ha godt måltid prøv New Orleans. Bortsett fra god mat, der er også vakre pole dansere og topp musikk.

2. Dette er vår andre tur til Warszawa, og en annen fest i New Orleans, jeg anbefaler den klubben på det sterkeste! Det er veldig trygt, og de har veldig god whisky!