Til Stavanger

Fredag kveld satte vi kursen fra Oslo til Stavanger. Siden nesten alle avgangene var helt utsolgt hadde vi ikke billetter før klokken 19.30 med SAS. Skulle helst ha dratt på ettermiddagen i går eller i 18 tiden når vi viste at vi hadde et fint hotell som ventet på oss. Flyet ble ytterligere forsinket på grunn av for lite folk i innsjekkingen og flere hunder som skulle plasseres ombord. Vi tok derfor ikke av før etter kl 20, og da var det det helt mørkt ute. Flyet var helt stappfult. Liker best å fly tidligere på dagen og få mer ut av tiden vi har dit vi reiser.

Jeg spurte forsiktig når jeg gikk ombord i SAS flyet hvordan flyværet var. Flyvertinnen sa hun trodde det var greit. Vet at det ofte er tøft og røft på Vestlandet høst og vinter. Dessverre så viste det seg fort at dette var en av de mindre behagelige flyturene vi har hatt på en stund. Har prøvd å fly ofte i det siste for å kunne slappe bedre av i fly. Men når jeg er ombord på turer hvor hele turen er en eneste stor turbulens fra begynnelsen til slutt, er det lett å miste motet. I går var det en kombinasjon av både regn og vind over fjellene som gjorde at vi måtte sitte med setebelte på hele turen. Den minste kunne ikke brydd seg mindre. Hun elsker å fly! Trives ekstra godt i luften om det rister voldsomt. Rart å se hvor avslappet hun alltid er, i motsetning til sin mor. Jeg klamret meg hardt fast i går, mens hun tok livet med knusende ro. I det siste har hun også begynt å si at hun godt kunne tenke seg å bli pilot. Mens jeg nøyer meg med å være overlykkelig hver gang jeg lander og fremdeles lever! Hehe! Går jo alltid bra! ALlTID!!

Vi var ikke på hotellet, Radisson Blu Atlantic Hotel, Stavanger før nærmere klokken 22 på kvelden. Den minste var da veldig trøtt, men bråvåknet når hun skjønte at vi hadde fått en Suite på 85 kvm!! Helt vilt stor! 2 bad, 2 soverom, 3 TV’er og 2 stuer! Herlighet!! Gleder meg til å vise bilder fra hotellet!! I dag har vi  strevd skikkelig med å komme oss ut av myke dyner og store senger. Vi har spist god hotellfrokost og fikk besøk av vårt nye familie medlem på formiddagen. Denne lille skjønne gutten skal døpes i morgen, og det er derfor vi er her nå. Sammen gikk vi tur i Stavanger i dag. Været var ikke det beste dessverre, men fikk med oss høydepunkt som Gamle Stavanger, Fargegatå og en tur på kryss og tvers i sentrum i regnet. Vi var også å spiste sammen ute. Nå ligger vi som slakt hele gjengen her og venter på levering fra Foodora.