Til Gdansk

På denne årstiden reiser de fleste nordmenn gjerne til varmere strøk. Gran Canaria er jo ekstra populært. Derfor var jeg på forhånd spent på om vi ville bli de eneste ombord i flyet til Gdansk mandag formiddag. Men når vi gikk ombord i flyet så jeg at det var helt fullt. Det var altså ikke bare meg som hadde fått billige flybilletter eller bestemt meg for å dra hit. Flyturen tok bare 1 time og 10 minutt over og det var blikkstille i lufta. Noe jeg var takknemlig for som foretrekker de rolige flyturene i lufta. Vi hadde bestilt mat på flyet og den korte flyturen ble en hyggelig og fin flyreise for alle ombord.

Fra flyplassen tok vi en taxi inn til Gdansk, og det kostet nesten ingenting. Siden vi kom har vi allerede opplevd en hel masse! Vi har bodd 2 netter bodd på Hotel Sadova. Dette er et kjempefint hotell like ved gamlebyen i Gdansk. Her fikk vi et flott og enormt stort rom på hele 60 kvm! Dessverre er dette rommet fullbooket de neste dagene, så i dag skal vi bytte hotell. Det er helt uproblematisk for det stilige design hotellet Puro venter på oss nå og ligger rett rundt hjørnet.

Vi har også rukket å oppleve den nydelige lille badebyen Sopot på dagstur. Gått tur på de lange strendene og i koselige gater i tempratur som minner om norsk vår. Har utforsket den vakre Gamlebyen i Gdansk, vært på shopping og spist ute her hver dag. Altså .. hvor gøy er det ikke når det er så billig som det er her! I dag skal vi besøke Museet for andre verdenskrig som jeg har blitt anbefalt å få med meg og tusle langs kanalene langs havet på veien dit etter vi har byttet hotell.

Vi fikk ikke det beste ugangspunktet for turen ettersom den minste i familien fikk høy feber og ble dårlig dagen før vi skulle dra. Hun orket ikke engang å sitte oppreist før vi skulle dra til flyplassen og jeg var usikker på om vi i det hele tatt kunne dra og gjennomføre reisen. Men etter å ha vært veldig slapp, trøtt og sliten noen dager begynner matlysten og energien omsider å komme tilbake. Vi er veldig glad for at vi likevel valgte å dra avgårde likevel,  selv om tempoet på denne turen ble litt annerledes enn hva vi hadde sett for oss før vi dro. For dette er en utrolig vakker plass! Gleder meg til å vise mer herfra!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg